سه راه برای بهبودسرعت و عملکرد کامپیوتر و لپ تاپ

لپ تاپ یا لب تاب ؟ یه روز از محل خودمون رد می شدم که دیدم یه مغازه خدمات کامپیوتری که مردم بهش روی خوش هم نشا

توسط ISTGAHESHOMAREYEK در 15 بهمن 1401

لپ تاپ یا لب تاب ؟

laptopیه روز از محل خودمون رد می شدم که دیدم یه مغازه خدمات کامپیوتری که مردم بهش روی خوش هم نشان می دادند و کلی لپ تاپ و کامپیوتر برای تعمیر دستش داشتند و کلا برای خرید قطعات کامپیوتری هم زیاد پیشش می رفتن ، پشت شیشه اش زده : فروش لب تاب ( laBtoB ) . کلی چشم هامو مالیدم و سیلی به صورتم زدم که آیا من اشتباه می بینیم یا اینکه این آقا … خلاصه نزدیکتر شدم و دیدم که بله چشمای من غلط نگفته و ایشون نوشته لب تاب . من با این بنده خدا یه سلام علیک کوچیکی داشتم ، رفتم داخل مغازه و گفتم فلانی این چیه نوشتی رو شیشه ، لپ تاپه ( Laptop ) نه لب تاب . ایشون با اعتماد به نفس کامل رو به من کرد و گفت : هه هه پسر خوب لابراتور شنیدی ؟ گفتم خب ، گفت لب تاب از این کلمه میاد . من یه لحظه قفل کردم و پیش خودم گفتم بنده خدا خیلی اوضاعش بی ریخته حالا خوبه ننوشته لاب تاب .

  • دارای نمایشگر IPS و بروزرسانی ۱۲۰ هرتز
  • ژانر: ماجراجویی
  • دسترسی به اینترنت از طریق لپ تاپ حتی در مکان های عمومی
  • کیفیت ساخت بالا

laptopبازی Sins of a Solar Empire از نظر سبک بازی استراتژی در دو سبک مختلف نوبتی و استراتژی همزمان قرار میگیرد. ماجرای بازی در ارتباط با سقوط امپراتوری قدرتمندی است که طی یک اتفاق به طور ناگهانی در یک شب سقوط میکند. پس سقوط امپراتوری جنگ در بازی Sins of a Solar Empire با پرواز سفینههای امپراتوری های مختلف آغاز میشود و شما میتوانید جنگ فضایی را در بازی Sins of a Solar Empire تجربه کنید. علاوه بر این شما می وتانید Rebellion بازی را نیز خریداری کنید که به شما این امکان را میدهد تا از ابزار و تجهیزات مختلف در حین جنگ استفاده کنید. اگر شما هم علاقهمند هستید تا فضای جنگ آسمانی را تجربه کنید میتوانید از لینک زیر برای نصب بازی استراتژیک آفلاین کامپیوتر Sins of a Solar Empire اقدام کنید. بازی آفلاین استراتژیک کامپیوتر Warhammer 40,000: Dawn of War II یکی دیگر از معروف نرین بازی های استراتژی pc است. بازی در واقع نسخهی پیشرفته و توسعه دادهشدهی بازی Warhammer 40,000 است که در زمان عرضه از محبوب ترین بازی های استراتژیک آفلاین کامپیوتری به حساب میآمد.

بعضی از آنها صفحه کلید ندارند و قابل انتقال میباشند.

laptopاینها به آسانی حرکت میکنند و نمیتوانند هنگام حمل استفاده شوند. زیرا به توان AC نیاز دارند. رایجترین آنها osbornel میباشد که میتواند نرمافزار دسکتاپ را راهاندازی کند ولی حامی محاسبه متحرک نمیباشد. رایانهها به شکل نوت بوک کاغذی هستند و رابط آنها دارای شیار مغناطیسی است و نرمافزار میتواند با یک صفحه نمایش تماسی شناخته شود. ازسال ۲۰۰۷ رایجترین آنها به نام tabletpc عرضه شد که صفحه نمایش تماسی دارد. بعضی از آنها صفحه کلید ندارند و قابل انتقال میباشند. آنها چرخش ۱۸۰ درجه دارند و بر بالای صفحه کلید تا میشوند. آنها عملکرد محدود در محلهای خاص داشتهاند و میتوانند وظایف عادی را انجام دهند. Tablet اینترنتی به شکل لوج است و میتواند در محاسبه متحرک استفاده شود. آنها از لینوکس استفاده میکنند؛ و میتوانند چند برنامه را راهاندازی کنند ولی جایگزین رایانه نمیشوند. ویژگی MP3، ویدئو، مرورگر اینترنت، chat و تصویر در آنها بارز است. PDAها نیز رایانه کوچک و جیبی هستند که عملکرد محدود دارند.

سه راه برای بهبود کامپیوتر

laptopتوصیه می شود منبع تغذیه ای داشته باشید که بیش از میزان استفاده سیستم شما را تامین می کند. با این کار نه تنها در از خرابی سیستم خود محافظت می کنید؛ بلکه هنگام ارتقاء به قطعات قدرتمند تر؛ سیستم شما هنوز توان مورد نیاز خود را دریافت می کند. کیس یکی از قطعات کامپیوتری است که مادربرد و سایر اجزا را در خود پنهان می کند. هنگام خرید کیس کامیپوتر باید سازگاری مادربرد را هم مورد بررسی قرار دهید. کیس ها در اندازه و شکل های مختلفی ساخته می شوند. فول تاور (Full Tower) دارای ارتفاع 76 سانتیمتری هستند و تعداد قطعات سخت افزاری بیشتری را در خود جای می دهند. کیس کامپیوتر مید تاور (Mid Tower) دارای ارتفاع 45 تا 60 سانتیمتری هستند و نسبت به فول تاورها کوچکتر هستند. کیس کامپیوتر میکرو تاور (Micro Tower) دارای ارتفاع 30 تا 45 سانتیمتری هستند؛ مینی کیس ها (Mini Case) کیس های باریک با ابعاد کوچک هستندکه حداقل فضا را در اختیار دارند.

اینها پیچیدهتر از ابزار الکترونیکی مصرفی میباشند.

laptopجدا از این موارد در لپتاپ های جدید عموما درگاه های USB کمتر شده و جای خود را به درگاه جدید تایپ C داده اند. استفاده از DVD رایتر در لپتاپ های جدید نیز در حال منسوخ شدن است. اگر چه استاندارد جهانی عامل تشکیل عوامل جانبی و کارت PC در رایانه دسکتاپ میباشد، هنوز باید استانداردهای جهانی برای عوامل امروزی در بخش داخلی طراحی گردند. ولتاژ الکتریکی، طرح مادربورد، آداپتور داخلی و غیره، کابل LCD و درایو فلاپی به صفحه اصلی متصل هستند. آنها تحت اثر چند فیلد میباشند و باید ارتباط با سختافزار ناسازگار عملی شود. اینها پیچیدهتر از ابزار الکترونیکی مصرفی میباشند. قطعات متفاوت دارای مسائل خاص هستند و باید متخصصان با این ابزار و سختافزارها آشنایی پیدا کنند. این یک اقدام خاص تجاری میباشد. این روند بسیار محدود است و این به دلیل فنی و اقتصادی نمیباشد. از سال ۲۰۰۶ هیچ نوع استانداردی برای laptop گزارش نشد. هر فروشنده از طرح اختصاصی استفاده میکند و در نهایت میتوان به مؤلفههایی دست یافت که در بخش رقابت قرار گرفتهاند با چند مورد استثناء میتوان دید که مؤلفههای laptop به ندرت میتوانند بین سازندگان مورد پذیرش قرار گیرند.

laptopچرا که اغلب این رایانه ها ظاهر جذاب و درخشانی دارند. ابعاد کوچک کامپیوتر کوچک امکان استفاده برای آموزشگاه ها و سایت های دانشگاهی و سمینار ها ی آموزشی و … را فراهم میکنند به دلیل اشغال فضای کمتر و همچنین دارا بودن Wifi و Bluetooth تا جایی که امکان دارد از کابل و سیم کشی استفاده نکنید تا محیط خلوت تری داشته باشید. شرکت ها و محیط های اداری می توانند به تناسب خود از بین مدل های مختلف بهترین را برگزینند. این کامپیوتر های کوچک قدرتمند را می توانید در هر جایی به کار بگیرید تا قدرت و سرعت را در پردازش برای شما به ارمغان بیاورد. مینی پی سی را می توان با توجه به مشخصات فنی هر مدل برای کاربردهای زیر به کار گرفت . مینی پی سی را می توان به ابزاری قدرتمند برای تدوین محتوا در نظر گرفت . مینی پی سی ها قدرت و کارایی فوق العاده ای را هنگام کار بر روی تصاویر و یا ساخت انیمیشن برای شما فراهم می کنند و مانند یک سیستم حرفه ای قدرتمند کیفیت تصویر 4K را داراست .

مدل سال 2022 از پردازنده Core i7-12650H با 6 هسته قدرتی و 4 هسته کممصرف بهره میبرد و نسبت به پردازندهای که سال قبل در این مدل استفاده شد، گزینه بسیار بهتری است. از طرف دیگر مدل جدیدتر حالا از رم DDR5 پشتیبانی میکند و گرافیک RTX 3070 را نیز در اختیار شما قرار میدهد. با یک نگاه کوتاه به این موارد میتوان گفت ایسوس TUF F15 تمام مشخصات بهترین لپ تاپ های Core i7 بازار را دارا است. سرفیس پرو 9 مایکروسافت بهتازگی با یک پردازنده جدید عرضه شده است ولی در سایر بخشها، تفاوت خیلی زیادی با مدل قبلی یعنی سرفیس پرو 8 ندارد؛ به همین خاطر میتوانید آن مدل را هم با قیمت کمتر خریداری قیمت لپ تاپ i5 کنید. ایسوس ویووبوک پرو 15 اینچی مدل اولد، از دیگر لپ تاپ های core i7 ایسوس است که میتوانید مدنظر قرار دهید. این لپتاپ در مدل RTX 3050 حتی برای گیمینگ نیز گزینه بسیار خوبی بهشمار میآید و میتواند در بازیهایی مثل Shadow of the Tomb Raider با رزولوشن 1080p میانگین 60 فریم بهشما بدهد.

ایسوس بهتازگی در CES 2023 کنترلر جدیدی به نام Raikiri Pro برای ایکس باکس معرفی کرده است. این کنترلر دارای یک نمایشگر OLED بوده و گزینههای ارتباطی مختلفی برای وصل شدن به کامپیوتر دارد. مشخصات این کنترلر به صورت زیر است. گفتنی است Raikiri Pro اولین کنترلر لایسنسدار ایکس باکس با ارتباط سهگانه است که این حالتهای ارتباطی شامل بلوتوث، حالت تاخیر کم 2.4GHz RF و اتصال سیمی USB-C میشوند. این کنترلر هرچند برند ایکس باکس را روی خود دارد، اما ایسوس از آن بهعنوان یک کنترلر پیشرفته کامپیوتری یاد کرده و این به معنای آن است که بسیاری از قابلیتهای این کنترلر فقط روی کامپیوتر قابلدسترس خواهد بود. کنترلر جدید ایسوس همچنین مجهز به یک دک ESS داخلی برای کیفیت صدای بالاتر از طریقجک هدفون ۳.۵ میلیمتری و یک دکمه Mute (بیصدا) است. متاسفانه ایسوس قیمت و تاریخ دقیق عرضه این کنترلر را اعلام نکرده است، ولی به نظر میرسد که در سه ماهه اول اول ۲۰۲۳ آن را روانه بازار خواهد کرد.

دانلود بازی Streamer life simulator نرم افراز شبیه ساز استریمر مخصوص کامپیوتر به صورت رایگان و با لینک مستقیم که امکان آن در انتهای همین پست از سایت ایزی پی سی برای شما عزیزان و همراهان همیشگی فراهم شده است. عنوان یک نرم افزار شبیه سازی زندگی استریمری میباشد که برای سیستم عامل های کامپیوتر و اندروید عرضه شده است. نسخه ای که در این پست برای شما عزیزان به اشتراک گذاشته اییم نسخه کامپیوتر از این بازی زیبا و پرطرفدار میباشد. در این بازی شما قادر خواهید بود که با نحوه نزدگی استریمر ها و نوع کار های آنها آشنا شوید. داستان بازی اینگونه است که شما باید رد نقش یک استریمر به زندگی روزمره خود بپردازید. شما به عنوان یک استریمر به شروع کار خود در این حوزه میپردازید و در آخر کار به یک ستاره در این حوزه تبدیل خواهید شد. وقت هیجان فرا رسیده است. بازی Streamer life simulator به راحتی هرچه تمام تر میتواند شما را سرگرم کرده و به شما یک زندگی مجازی را هدیه دهد.

laptopاز دیگر مزایای این مینی پی سی می توان به مصرف برق بسیار پایین آنها اشاره کرد که در مقایسه با کامپیوتر های قدیمی بعضاً تا %90 مصرف انرژی را کاهش می دهند که این مورد با توجه به اهمیت روز افزون انرژی و راه حل های صرفه جویی در آن می تواند یک ویژگی کلیدی برای تصمیم گیران در این حوزه باشد . بدیهی است با توجه به مصرف بسیار پایین انرژی نه تنها سرمایه گذاری در این حوزه بسیار زود بازده است بلکه باعث می شود در بخش های دیگر از قبیل تجهیز UPS ، … هم صرفه جویی شود. برای خرید کامپیوتر کوچک اینتل شما تنها نیاز به خرید رم و هارد ( حافظه ) خواهید داشت که معمولاً شما با انتخاب مقدار مورد نیاز بر روی مینی پی سی MiniPC اسمبل شده و موجود می باشد . با ابعاد کوچک مینی پی سی ها می توان دستگاه را پشت مانیتور نصب کرد به صورتی که مشابه ALL IN ONE یا کامپیوتر همه کاره باشد و تمامی اجزا سیستم بر روی مانیتور باشد.

  • اینترنت و شبکه
  • نصب و راه اندازی
  • حافظه: 4GB RAM
  • نرم افزار مدیریت فایل
  • امتیاز: ۸.۱ از 10 ( براساس ۷۲۳۵ رای)
  • پردازنده: Intel Core i3, i5, i7 یا AMD Ryzen 3, 5

 

بیشتر گیمرها و کاربران خانگی از ویندوز به عنوان سیستم عامل خود استفاده مینمایند. بیشتر برنامهنویسان، موسیقیدانان و گرافیستها نیز مک اواس و لینوکس رو به عنوان سیستم عامل محبوب قرار دادهاند. سیستم عامل مکینتاش مخصوص سیستمهای اپل میباشد که توسط استیو جابز بنیانگذاری شدهاست. سیستم عامل لینوکس هم توسط لینوس توروالدز ساخته شده و کدهای آن به صورت آزاد (متنباز) در دسترس عموم قرار دارد تا هر شخصی بتواند سیستم عامل لینوکس را بر اساس سلیقه خودش استفاده نماید. سیستم یا سامانه عامل بر اساس پیشفرضها تصمیم میگیرد که کدام برنامه برای انجام چه وظیفهای اجرا شود، چه زمان، از کدام منابع (مثل حافظه، ورودی/خروجی و…) استفاده شود. نخستین رایانههای رقمی، با قیمتهای زیاد و حجم بزرگشان، در اصل محاسبات علمی را انجام میدادند، انیاک یک رایانهٔ قدیمی ایالات متحده اصولاً طراحی شده تا محاسبات پرتابهای توپخانه و محاسبات مربوط به جدول چگالی نوترونی را انجام دهد. بسیاری از ابر رایانههای امروزی فقط برای کارهای ویژه محاسبات جنگافزار هستهای استفاده میگردد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت لپ تاپ استوک.

آخرین مطالب