خرید رپورتاژ

رئیس جمهور ترکیه طیب اردوغان در نماز جمعه در ایاصوفیه که او فعالیت به نوبه خود به مسجد است.

عکس: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری/ایسنا

استانبول—رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان با حضور در نماز در این شهرستان را یاد ایاصوفیه در جمعه دو هفته پس از اعلام این ساختمان یک موزه های گذشته سال 86—مسجد دوباره در یک حرکت جنجالی با هدف احیای ملی شدند.

با پوشیدن یک ماسک صورت و flanked توسط خود وزیر دفاع Hulusi Akar آقای اردوغان نشسته در وسط ردیف جلو رو به امام. جمعیت کثیری از مردم جمع شده در میدان و در پیچ و خم از خیابان های اطراف ایاصوفیه را به شرکت در نماز.

با گنبد بزرگ آن و قوی مناره, ایاصوفیه به مدت طولانی و همچنین نقش بازیگران در زندگی استانبول. آن را یک بار مقر اسقف ارتودکس از قسطنطنیه به عنوان شهر شد و پس از آن شناخته شده است. بعد آن را تبدیل به یک مسجد پس از عثمانی فتح این شهر است. مدرن ترکیه, موسس, Mustafa Kemal Atatürk, مقرر آن را باید یک موزه در دهه 1930 ارسال بین المللی پیام است که جوان خود را از جمهوری اسلامی گرفته بود سکولار تبدیل شود.

اما در آغاز سال 2013 آقای اردوغان گفت: حامیان او را پشتیبانی از تبدیل ایاصوفیه را به مسجد اگر دیگران کامل شد و نمازگزاران نیاز به فضای بیشتری. هفت سال بعد او را وزن پر پشت کمپین به نوبه خود آن را به عقب به یک مسجد است و پس از کنار خار انتقاد از آمریکا و یونان و کلیسای ارتدکس روسیه و سازمان ملل متحد به عنوان او به دنبال خود دراز مدت پروژه به افزایش اسلام را تهاجمی جمهوری ترکیه.

532

بیزانس امپراتور ژوستین من نظارت بر ساخت و ساز از ایاصوفیه کلیسای جامع. ساخت و ساز کامل در زیر شش سال است. گنبد دهانه 105 ساخت آن مسیحیت بزرگترین نزدیک به یک هزار سال است.

1204

کاتولیک صلیبیون غارت کردن قسطنطنیه استانبول شد و پس از آن شناخته شده است, تصرف مصنوعات گرانبها از ایاصوفیه. برخی از سنگ مرمر جنوبی گرفته شده است به ونیز که در آن استفاده شده است در Saint mark’s Basilica. ساختمان تبدیل به یک کاتولیک کلیسای جامع.

1261

بیزانس نیروهای اصلاح کنترل قسطنطنیه. به مناسبت بازگشت آنها یک موزاییک از مسیح اضافه شده است در یکی از این فوقانی گالری.

عکس: آلبوم/زوما پرس

1453

عثمانی سلطان محمد دوم فاتح قسطنطنیه و ایاصوفیه تبدیل به یک امپراتوری مسجد و نماد عثمانی قدرت. ناقوس و صلیب در بالای گنبد برداشته و چوبی مناره اضافه شده است. یک اساس و یا تو رفتگی در دیوار نیز اضافه شده در یک زاویه تراز وسط قرار دارد با مکه. موزاییک با پیکرنگاری مسیحی در سطوح پایین تر هستند و گچ بری اما کسانی که در این گنبد و محراب کلیسا باقی می ماند قابل مشاهده است.

دوم مناره باریک است که بعدا اضافه شده در شمال شرقی گوشه ای از ایاصوفیه. چوبی مناره است جایگزین آجر یکی در گوشه جنوب شرقی.

1572-1577

عثمانی سلطان سلیم دوم راه اندازی یک جارو نوسازی ایاصوفیه. بزرگ buttresses اضافه شده برای ایجاد ثبات در گنبد بارها و بارها آسیب دیده زلزله. تطبیق دو مناره اضافه شده در سمت غربی.

اواسط 1700s

یک سری از نقشه ها از 1710 توسط سوئد مسافر کورنلیوس لوس نشان می دهد بسیاری از موزاییک هنوز کشف. در سال 1739 سلطان محمود می افزاید: من یک کتابخانه چشمه و یک مدرسه را پوشش می دهد تا بسیاری از باقی مانده موزاییک با انسان تضمینی از جمله کسانی که در محرابی.

عکس: کورنلیوس لوس/موزه ملی (سوئد) (سمت چپ); آلبوم/کاغذ/زوما را فشار دهید (سمت راست)

1847-1849

سلطان Abdulmecid من به سفارش برادران Gaspare و جوزپه Fossati به انجام تعمیرات ساختمان و سند مسیحی دوران موزاییک قبل از آنها تحت پوشش دوباره. موزاییک با چهره سرافیمهاو یا فرشتگان—در میان آخرین باقی مانده در نظر—در نهایت با پوشش ستاره مدال.

عکس: Noe Falk Nielsen/NurPhoto/زوما پرس (چپ); Alamy (سمت راست)

هشت خوشنویسی roundels با نام خدا محمد و نوه و چهار سنی caliphates اضافه می شوند به جای اواسط قرن 17 مستطیل شکل ميگيرد.

عکس: تن Koene VW/عکس/زوما پرس (چپ); Nicolas Economou/NurPhoto/زوما را فشار دهید (سمت راست)

1931-1935

با Mustafa Kemal Atatürk در حال حاضر پیشرو جدید, سکولار, جمهوری, آمریکا, باستان شناس توماس Whittemore در سال 1931 آغاز می شود کشف و بازگرداندن قرون وسطی موزاییک. آتاتورک پس از آن دستورات که ایاصوفیه به موزه. بازگشایی برای عموم در سال 1935 ساختمان می شود یک پل بین مسیحیت و اسلام را به عنوان به خوبی به عنوان یک نماد از ترکیه شیفت به سکولاریسم.

توماس Whittemore شمار برای یک عکس در چوره یکی دیگر از بیزانس کلیسای مشهور آن موزاییک. بازدید تور ایاصوفیه در سال 2015.
عکس: دیمیتری Kessel/زندگی مجموعه عکس/گتی ایماژ (چپ); Lefteris Pitarakis/آسوشیتد پرس (سمت راست)

ژوئیه 10 سال 2020

یک دادگاه ترکیه annuls این Atatürk فرمان زیر که ایاصوفیه ساخته شده بود یک موزه است. ایاصوفیه یک بار دیگر تبدیل به یک مسجد.

عکس: Muhammed تفنگ/مدیرکل امور دینی جزوه

منابع: امیلی Neumeier, معبد دانشگاه; بنیامین اندرسون دانشگاه کرنل; Frédéric Hitzel نظامی فرانسه CNRS مرکز تحقیقات; Gülru Necipoğlu, “زندگی یک امپراتوری بنای: ایاصوفیه پس از بیزانس;” رابرت ون خوب “سنت سوفیا در استانبول: معماری بررسی” Dumbarton Oaks تحقیقات کتابخانه (تصاویر); دانشگاه کلمبیا مرکز رسانه هنر, تاریخ, باستان شناسی و حفظ تاریخی (اوایل floorplan); Archnet (1453-در حال حاضر floorplan)
دیوید Gauthier-Villars, Alex نیومن, Vivien Ngo و رقو رویز/وال استریت ژورنال

در جولای 10 سخنرانی اعلام تصمیم خود برای از سرگیری منظم Muslim prayer خدمات در ایاصوفیه آقای اردوغان در توصیف این دوره که در طی آن یک موزه به عنوان یک درد قسمت lamenting است که ارزش عثمانی-عصر دعا فرش حیف و میل شد. در مقابل او گفت: فتح قسطنطنیه در قرن 15 و تبدیل ایاصوفیه به مسجد شد “در میان با شکوه ترین فصل در تاریخ است.”

آقای اردوغان فشار برای ایاصوفیه برای تبدیل شدن به یک مسجد دوباره همزمان با یک سری از موانع سیاسی به ویژه در سال گذشته که حزب عدالت و توسعه که ریشه در اسلام سیاسی از دست داده کنترل تعدادی از شهرستانها در انتخابات شهرداری ها از جمله بزرگترین استانبول.

در حال حاضر 66 آقای اردوغان است حکومت ترکیه برای 18 سال است و اغلب به دنبال استفاده از دین برای تقویت موقعیت سیاسی خود را. در میان چیزهای دیگر او لغو ممنوعیت زنان با پوشیدن روسری در نهادهای عمومی در سال 2013.

آخرین پیچ و تاب و در تاریخ ایاصوفیه تا به حال اثر کمی بر افکار عمومی در ترکیه ، نظرسنجی ها نشان می دهد بسیاری از ترک ها بیشتر علاقه مند در چگونه دولت خود را مقابله با تاثیر اقتصادی این بیماری همه گیر کوروناویروس که آمار گردشگری و دیگر صنایع مهم سخت است. برخی از مشخصات این حرکت به نوبه خود ایاصوفیه را به مسجد به عنوان یک شگرد برای هدایت بحث سیاسی دور از ترکیه نصب مشکلات اقتصادی از جمله افتادن ارز و رشد نگرانی در میان سرمایه گذاران آن است که به سمت یک تعادل-از-بحران پرداخت.

دراز مدت تبدیل ایاصوفیه به مسجد ممکن است فعال آقای اردوغان برای به تصویر کشیدن خود را به عنوان یک رهبر قوی در زمانی که ترکیه درگیر در درگیری های نظامی در سوریه و لیبی اراضی هنگامی که حکومت عثمانی و روابط با هر دو ایالات متحده و روسیه تحت فشار است.

ایاصوفیه تاریخ آغاز شد و در قرن ششم هنگامی که قسطنطنیه بود قلب امپراطوری بیزانس بود که به تصویب رسید مسیحیت. کلیسای جامع را پس از آن تبدیل به یک مسجد در 1453 همراه با گسترش اسلام در سراسر شرق میانه و بخش هایی از اروپا است.

در طول زندگی خود مسیحیان ارتدوکس و همچنین از روحانیون را مورد بحث چه چیزی برای انجام با آن آیکون های موزاییک و نقاشی های دیواری و اینکه آیا آنها نماد از خود گذشتگی و یا بت پرستی.

در نقاط مختلف در ایاصوفیه زندگی توصیفاتی از مسیح و تصاویر دیگر شده اند پوشاندند و سپس با دقت بازسازی شده است. مقامات ترکیه گرفته اند درد می گویند که در طول نماز و مانند تصاویر خواهد بود پوشش داده شده با دقت و اصرار داشت که مردم از همه ادیان خوش آمدید برای بازدید از این سایت در خارج از نماز بار و ورودی خواهد بود. آقای اردوغان نیز گفت که تبدیل این سایت به یک مسجد دوباره نمی خواهد سازش آن مجتمع فرهنگی و هویت مذهبی.

مسیحیان ارتدوکس هستند ديپلمات از جمله کسانی که در روسیه و یونان که حرمت این سایت که در حال حاضر به نام ایاصوفیه مسجد به عنوان یکی از اصلی صندلی خود كرد.

“از نظر ما این تصمیم را نقض شکننده ادیان و اینتر-اعتراف تعادل به دست آمده است که در جهان امروز” شهری Hilarion سخنگوی کلیسای ارتدکس روسیه در بیانیه ای گفت:. “برای کلیسای ارتدکس ایاصوفیه همان سنت پیتر کلیسای جامع است که برای کاتولیک است.”

در یونان اسقف اعظم Ieronymos دوم از این کشور در کلیسای ارتدوکس گفت که تبدیل ایاصوفیه را به مسجد شد خدا, defiling عمل می کنند. زنگ زد در عزاداری در چند شهرستانها یونانی روز جمعه.

پیش از نماز جمعه هزاران نفر از فوت مربع از سنگ مرمر طبقه زیر گنبد پوشش داده شد با ضخامت تیره-فیروزه ای فرش پشمی در حالی که برخی از مسیحی موزاییک و نقاشی بودند مجهز به بادبان مانند پرده به حجاب آنها در طول خدمات مذهبی.

“حتی بدون تپش یک ناخن” گفت: علی Erbas سر از ترکیه اداره امور مذهبی پس از بازرسی سیستم پرده در روز پنج شنبه.


استانبول ایاصوفیه باز می شود به عنوان مسجد

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان با حضور در نماز استانبول یاد ایاصوفیه در روز جمعه

 
 
مردم دعا در ایاصوفیه مسجد در شهر استانبول ترکیه در روز جمعه است.
Murad Sezer/ایسنا
1 از 10

نوشتن به دیوید Gauthier-Villars در David.Gauthier-Villars@wsj.com

کپی رایت ©2020 Dow Jones & Company, Inc. تمام حقوق محفوظ است. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

دانلود رایگان مقاله