صفحه فرود چیست؟ معرفی بخش‌های یک لندینگ پیج

صفحه‌ی فرود یا لندینگ پیج، صفحه‌ای در تارنما میباشد که به هدف جذب کاربر ساخت شده و کاربر نخست با همین صفحه مواجه شده یا این که به اصطلاح بر روی آن فرود می‌آید. مخاطب پس از اینکه بر روی یک پیوند تبلیغاتی کلیک می نماید به صفحه‌ هدف ساماندهی می‌شوداین لندینگ پیج، صفحه‌ با اهمیت وب سایت (Homepage)  نیست و به شکل جداگانه طراحی می شود چون هدف آن جذب مخاطب هست و بعضاً چارچوب     (Navigation)  کلی وب سایت در آن رعایت نمی‌شود. تعداد صفحات فرود برای هر وب سایت بسته به جور کاربردی متفاوته. لندینگ پیج یک از قسمتهای اساسی در طراحی وب سایت و کمپین تبلیغات کلیکی استبرای نمونه سایت‌ آمازون چند هزار صفحه‌ فرود دارد.

دو نوع لندینگ پیج وجود دارد

1.      صفحه ها فرودی که واسطه هستند و هدف آن ها وارد کردن یک مخاطب به برگه دیگری هست. به این صفحه ها Click Through  می‌گویند، زیرا مخاطب با کلیک نمودن به صفحه‌ی هدف سوق دهی می‌شود. 

2.      مدل دوم صفحه‌ هدف Lead Generation هست که غالباً یک فرم به همراه آنها به جهت مخاطب گشوده میشود و هدف از طراحی همین صفحه ها ارتقا مخاطب و مشتری بالقوه است.

صفحه فرود Click Through

این لندینگ پیج‌ ها واسطه هستند، و هدف آن‌ها وارد کردن مخاطب به صفحه‌ی دیگر استهمین صفحات کاربردهای بسیاری دارند از جمله معرفی محصولات به جهت فروش، قانع کردن مخاطب به جهت به کار گیری از فرآورده و یا خدمات. پس از این‌که مخاطب این صفحه‌ی واسطه را مور مطالعه قرار اعطا کرد و اطلاعات ضروری را در گزینه جنس و یا این که خدمات مورد لحاظ به دست آورد در شکل قانع شدن برای اخذ سرویس ها و یا این که خرید کردن متاع یا این که یک کلیک به صفحه‌ی خرید هدایت می‌شود. در این صفحه ها مخاطب می تواند با دو گونه عملکرد متفاوت مواجه شود، ثبت نم پس از ورود به وبسایت و افزودن به سبد خرید به جهت خرید کردن محصولهمین لندینگ پیج ها حیاتی دادن اطلاعات و معرفی فرآورده مشاهده کننده را به جهت خرید ترغیب می‌کننداین صفحه ها موجب ارتقاء نرخ تبدیل هم می‌شوند. هرچه جزئیات مطرح شده به جهت وحصول بخش اعظم باشد، نرخ تبدیل و متعاقب آن مقدار فروش بیشتر خواهد شد.

صفحه فرود Lead Generation

این لندینگ پیج ها به جهت اخذ داده ها و ثبت اسم مشاهده کنندگان گزینه استعمال قرار می‌گیرنداین دیتاها به جهت پیدا نمودن مشتریان بالقوه آیتم استعمال قرار می‌گیرد. پس از ورود به این صفحه ها کاربر بایستی اطلاعاتی از قبیل: نام، نام‌خانوادگی، ، ایمیل، شهر سکونت و غیره را وارد کندهمین لندینگ پیج ها غالباً ملازم یک فرم طراحی شده‌اند که نسبت به هدف صفحه‌ی فرود و همچنین جور کسب ‌وکار آگهی‌دهنده، تغییر می‌کنند. در غالب موارد، به دست آوردن و کارها پست الکرونیکی اشخاص را برای ارسال محتواهای تبلیغاتی می‌گیرند، همین محتواها شامل کتاب‌های الکترونیکی، کوپن‌های تخفیف، نسخه‌ی بدون پول یک محصول و … هستند. اندازه‌ی فرم و میزان اطلاعاتی که از مخاطب دریافت می‌شود، مستقیما روی نرخ تبدیل اثر گذاری می‌گذارد. هرچه فرم کوچتر باشد و داده ها کمتری از مخاطب اخذ شود، نرخ تبدیل فراتر خواهد بود. پس بهتره که تا حد امکان، فرم کوچک باشد و تنها اطلاعات واجب را از اعضا دریافت کردبرای مثال گرفتن اطلاعاتی چون شماره فکس و شماره تلفن، باعث کمتر شدید نرخ تبدیل می‌شود.

معرفی بخش‌های یک لندینگ پیج

1- تیتر اصلی

صفحه‌ی فرود، بایستی یک تیتر با داشته باشد که اهمیت مطالب و محتوای سایت شما مرتبط باشد.

۲ تیتر جانبی 

این عنوان برای دادن دیتاها عمده به مخاطب و همچنین نوع بندی محتوای صفحه‌ی فرود است.

۳- محتوای توضیحی

در صورتی که به جهت لندینگ پیج خود یک محتوای توضیحی مهیا کنید چه بسا که بتوانید توسط آن مخاطب را به پر نمودن فرم دوم ترغیب کنید.

۴- المان‌هایی به جهت افزایش اطمینان 

به جهت جلب اعتماد مخاطب بایدد بتوانید مواردی از قبیل استاندارد، تأییدیه، و رضایت‌نامه‌های مشتری‌های قبلی را ارائه کنیداین مواد تأثیر به سزایی روی نرخ فروش شما خواهند داشت.

۵- آوردن یک دکمه فراخوان و یا Call-to-Action

دکمه‌ های فراخوان مخاطب را وارد مرحله‌ی آن گاه می نمایند و درصورتیکه صحیح طراحی شوند میتوانند نرخ تبدیل را به خوبی ارتقا دهند.

۶- پانوشت مناسب برای کلید فراخوان

در کنار کلید فراخوان، می بایست محتوایی قرار بخشید که روی آن قرار بگیرد و طبق معمول خواسته‌ی شما از مخاطب استبرای مثال، دانلود کنید، گوش کنید، افزودن به سبد خرید کردن و یا این که ویدئو را ببینید.

۷– پیوند کمتر 

لینک‌ها باید به تناسب هدف شما، روی صفحه‌ی فرود قرار بگیرند. قرار دادن تعداد لینک بیش از حد و وارد نمودن عضو به سایت‌های گوناگون به طریق وحشتناکی نرخ تبدیل را تحت می‌آوردبرای مثال در یک Landing Page که به مراد فروش طراحی می‌شود، لازمه که لینکی برای ورود به دکان و سبد خرید کردن به یاری سوییچ فراخوان تولید شود.

۸– استعمال از عکس‌ و ویدئو 

فکر نمی‌کنم حتمی باشد در مورد تأثیر کلیپ ویدیو و عکس روی تبلیغات و نرخ تبدیل تفسیر دهیماستفاده از عکس و کلیپ ویدیو خیر تنها سبب ساز ارتقا جذابیت لندینگ پیج می‌گردد بلکه روزگار روی تارنما بودن مخاطبان شما را نیز ارتقاء می‌دهد. هر دوی همین موارد باعث ارتقاء نرخ تبدیل خواهند شدخصوصیت مثبت دیگر به جهت استفاده از عکس و کلیپ ویدیو امکان انتال حداکثری داده ها در کمترین زمانه ممکنه . به کلمه دیگر مخاطب شما در روزگار کمتری اطلاعات بیشتری را در مورد کالا و خدمات شما دریافت می‌کند.

(منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)

دانلود رایگان مقاله

ایندکسر