طراحی برای چاپ

هیچ چیز ناامیدکننده تر از این نیست که ساعت های بی شماری را صرف کار روی یک طرح چاپ کنید تا متوجه شوید که آنطور که شما در نظر داشتید پیش نخواهد رفت. در صورت رعایت چند قانون ساده می توان از چاپ اشتباه جلوگیری کرد.

 طراحی کاتالوگ

چیدمان

طرح بندی کنید. در فرایند طراحی ، تعیین کنید که از چه برنامه یا نرم افزاری استفاده خواهید کرد و همچنین ابعاد اندازه مناسب.

 قیمت طراحی لوگو

متوسط

رسانه ای که روی آن چاپ می کنید می تواند تا حد زیادی بر طراحی تأثیر بگذارد. برای تعیین چیدمان ، ابتدا باید تعیین کنید که روی چه بستری چاپ می کنید. کاغذ؟ چوب؟ پارچه؟ فلز؟ رسانه را بشناسید ، سپس شروع کنید.

 طراحی سایت تهران

هم ترازی

انتخاب کنید کدام تراز از نظر بصری جذاب تر خواهد بود. چهار نوع هم ترازی وجود دارد: تراز چپ ، تراز راست ، مرکز و توجیه شده. هم ترازی که انتخاب می کنید بستگی به پیام شما ، میزان متن ارائه شده و نشریه خاص دارد.

 

فضای منفی

هرکسی که می گوید فضای منفی بد است اشتباه می کرد. فضای منفی ، که در غیر این صورت به عنوان فضای سفید شناخته می شود ، یک فضای خالی نیست که باید پر شود. این تعادل را در طراحی ایجاد می کند و همچنین از شلوغی یا حواس پرتی غیر ضروری جلوگیری می کند. این به طراحی اجازه می دهد تا نفس بکشد. کمی فضای منفی در طراحی خود بگذارید و ببینید چه کاری می تواند انجام دهد!

 

خونریزی

در صورت لزوم ، خونریزی را در طرح خود قرار دهید. خونریزی در حال چاپ است که به لبه ورق می رود و نیاز به برش دارد تا چاپ تا لبه اجرا شود. خونریزی اجازه می دهد تا یک اتاق بافر کوچک برای نادرستی وجود داشته باشد. هرگاه رنگی که لبه را لمس می کند رنگ کاغذ نباشد ، یک طرح خنثی در طرح خود قرار دهید.

 

فونت ها و خطوط

 

انتخاب فونت می تواند یک طرح چاپ شده را ایجاد یا خراب کند. خوانا فکر کنید.

 

محدود کردن قلم ها

دو ، حداکثر سه فونت را انتخاب کنید که از نظر عنوان ، عنوان بخش و کپی متن مکمل یکدیگر باشند. داشتن تعداد زیادی فونت حواس شما را از طرح و پیام شما پرت می کند.

 

از نمایش قلم ها خودداری کنید

فونت های صفحه نمایش ممکن است زیبا و فانتزی به نظر برسند ، اما خواندن آنها همیشه آسان نیست – مخصوصاً وقتی که به بستری که روی آن چاپ می شود ، توجه شود. در حقیقت ، برخی از فونت های صفحه نمایش را حتی نمی توان با وینیل بریده شده یا از چوب یا فلز بیرون آورد.

 

اندازه فونت

اطمینان حاصل کنید که اندازه فونت شما به اندازه کافی بزرگ یا به اندازه کافی کوچک است. بسته به آنچه که برای آن طراحی و چاپ می کنید ، باید اندازه فونت خود را تنظیم کنید. متن بروشور در مقایسه با متن روی بیلبورد یا بنر بسیار کوچکتر خواهد بود. رسانه را بشناسید و به یاد داشته باشید که افراد باید بتوانند متن را بخوانند.

 

پیگیری و کرنینگ

ردیابی مناسب و فاصله بین کلمات و فاصله خطوط را تعیین کنید. این واقعاً بستگی به پیامی دارد که می خواهید به تصویر بکشید و تأکیدی که می خواهید روی کلمات خاصی بگذارید.

 

ارتفاع و وزن قلم/خط

به یاد داشته باشید ، هرچه خطوط متن نزدیکتر باشد ، خواندن آن دشوارتر است. ضربه (عرض یا ضخامت) فونت را تنظیم کنید. ممکن است روی صفحه کوچکتر به نظر برسد ، اما بعد از چاپ ضخیم تر می شود.

 

رنگ

تفاوت بین RGB و CMYK

قبل از شروع فرایند انتخاب رنگ ، مطمئن شوید که تفاوت بین حالت های رنگ RGB (قرمز ، سبز و آبی) و CMYK (فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه) را می دانید. CMYK در مقایسه با حالت RGB می تواند رنگ های بیشتری تولید کند. اگر طرح های خود را در حالت RGB ایجاد کنید ، در معرض خطر از بین رفتن انتخاب رنگ خود در هنگام چاپ قرار می گیرید ، زیرا RGB تنوع رنگی به اندازه CMYK و چاپگرهای چاپ شده در CMYK ارائه نمی دهد.

 

طرح رنگ – طراحی جذابیت طرح رنگ

هنگامی که در حالت رنگ مناسب قرار دارید ، انتخاب رنگ بندی جذاب آسان تر خواهد بود. قوانین رنگهای مکمل موجود در چرخه رنگ را دنبال کنید.

 

از اختلاف رنگ یا برخورد رنگ اجتناب کنید. دو رنگ را که به طور گسترده بر روی چرخه رنگ از هم جدا شده اند جفت نکنید. این کار جذابیت بصری چاپ شما را از بین می برد. رنگ های ناهماهنگ باعث می شود چشم برای پیدا کردن خط بین هر رنگ تلاش کند.

 

وضوح صحیح

 

استاندارد وضوح چاپ 300 dpi (نقطه در اینچ) است. هرچه وضوح تصویر شما بیشتر باشد ، جزئیات آن واضح تر خواهد بود. شما نمی توانید وضوح یک طرح را افزایش دهید ، بنابراین مطمئن شوید که این کار را در تنظیم سند انجام می دهید.