9 دلیل چرا داشتن عالی میل سوپاپ نیست کافی

روی میل سوپاپ میتوانید بادامکهایی را ملاحظه کنید که وظیفه تبدیل حرکت دورانی را به حرکت مستقیم الخط دارند. به جهت تشخیص سلندریک به جای به کار گیری از سنسور وضعیت میل سوپاپ از سیستم دفیا در جرقه زنی به کارگیری شده میباشد . برای نمونه اتومبیل های سمند EF7 (موتور خورجینی 16 سوپاپ) و پارس ELX (موتور خطی 16 سوپاپ) از همین مدل سیستم به کارگیری می کنند. به جهت ان نوع از موتورها که به شکل خطی میباشند و تنها مهم یک میل بادامک می باشند، در هر سیلندر دو سوپاپ تعبیع می شود که یک عدد از آن‌ها برای ورود هوا و سوخت گیری و دیگری برای خروج گازهای حاصل از احتراق می باشد. برعکس در دورهای بالاتر که شتاب حرکت خودرو بخش اعظم شود، دو سوپاپ به جهت یک سیلندر کافی نمیباشد و در نتیجه هوای کمتری نسبت به نیاز پیشرانه وارد خواهد شد؛ این اتفاق سبب کمتر گشتاور در دورهای بالا میشود.به تیتر دو‌مین دلیل، پیشرانههای میلسوپاپ بالاسری به طور کامل ساده هستند. در همین مقاله به آموزش ردوبدل میل سوپاپ خودرو به شکل تمام پرداخته برای داده ها بخش اعظم به اینجا کلیک کنید شده است. به جهت تعویض میل سوپاپ پراید می بایست طبق دستورالعمل، قطعات را دارای ترتیب خاصی باز نمود. برای موتورهایی که با زنجیر هستند به دنبال استفاده بسیار منجر افزایش یافتن طول زنجیره می شود و منجر ساییده شدن چرخ دنده ها می‌گردد برای این که بتوانید انتخاب نمایید ارتفاع زنجیر ارتقاء یافته یا نه میتوانید یک زنجیر جدید تنظیم نمایید و ارتفاع کلیدی را حیاتی زنجیر به کار گیری شده مقایسه کنید در صورتی که زنجیر افزایش ارتفاع نداشت می بایست زنجیر را ردوبدل نمود سپس باید به بررسی دنده های چرخ دنده ها پرداخت.اما اگر ارتفاع زنجیر ارتقا یافته بود علاوه بر این که می بایست زنجیر چرخ دنده ها را عوض کنید دنده های چرخ دنده ها هم بایستی ردوبدل شوند.در واقع اگر لق فی مابین دنده ها غیر مجاز باشد و زنجیر ارتقا طول بیش از حد داشته باشد سبب ساز ساخت اختلال در تایمینگ سوپاپها و ایجاد صداهای غیر معمولی میشود. تهیه سوپاپ اهمیت استفاده از بازوهای راکر، که بر بر روی یک محور جداگانه کارگزاشتن می شوند، در حالی که دریچه های ورودی و خروجی به رخ V تر و تمیز شده اند. شتاب چرخش میل بادامک در موتور چهار روزگار نصف شتاب موتور ، و در موتور دو روزگار برابر با سرعت موتور است. میل بادامک یا میل سوپاپ قطعهای در موتور اتومبیل و دیگر موتورهای پیستونی چهار دوران هست که سوپاپها را باز و بسته میکند. نیاز است تا به جهت ردوبدل سوپاپ مطلقا به شخصی که در این عمل حساس تخصص به اندازه می باشد مراجعه نموده تا مشکلی برای سایر اجزای اتومبیل به وجود نیاید. شدید نیاز است تا هر چه سریع خیس نسبت به ردوبدل آن مبادرت نمایید. زاویه بسته شدن یا همان شیب ملایم بسته شدن انتقال دادن نیروی میل لنگ به میل سوپاپ است که به به سه صورت دنده به دنده – زنجیری – تسمه ای انجام میپذیرد.برای این‌که میل لنگ هر ۷۲۰ درجه گردش را انجام دهد می بایست یک احتراق در هر سیلندر انجام گیرد ولی برای هر سیکل تنها یکبار نیاز به باز و بسته شدن سوپاپ میباشد.به این دلیل گردش میل سوپاپ نصف گردش میل لنگ می‌گردد به این معنی که ۳۶۰ رتبه گردش حاصل میگردد اما نسبت دنده انها نصف می‌شود در واقع دنده میل سوپاپ دو برابر دنده میل لنگ میشود. تسمه تایم ماشین وقتی خراب می شود که یک سروصدای ناشناخته شبیه تیک تیک از موتور ماشین شنیده شود که همین فرمان آرم فشار ناچیز روغن باطن موتور اتومبیل می باشد. خوبتر می باشد در زمان ردوبدل تسمه تایم ، بلبرینگ هرزگرد آن را نیز بده بستان کنیم زیرا ساییدگی پشت تسمه در اثر سفتی گردش بلبرینگ هست . به این ادله و همچنین به علت آسانی استفاده، هزینه کمتر، عدم نیاز به روغن کاری و راندمان بالاتر، به تدریج زنجیر جای خویش را به تسمه داد. همچنین در همین مدل از موتورها کارگزاری بیش از دو سوپاپ به جهت هر سیلندر ممکن نمی باشد. بدون سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها و سامانه متغیر مقدار گشوده شدن سوپاپها، زمانبندی سوپاپها برای شرایط و سرعت به دور موتور یا این که میل لنگ یکسان خواهد بود، از همین رو سازش و همگامسازی لازم و واجب خواهد بود. به جهت این که بتوانید میزان لقی دو دنده را بسنجید بایستی تیغه فیلر را در محلی که دنده ها دارای آن ها تماس پیدا می‌نمایند قرار بدهید مقدار مجاز لق بودن فی مابین دو چرخ دنده میتوانید دربین ۰.۰۷ تا ۰.۱۲ میلیمتر باشد و در صورتی که این میزان لقی بیش خیس از حد انتخاب شده باشد باید هر دو چرخ دنده را تعویض کنید. ساعت را صفر کنید و دنده را به سمت جلو بکشید اهمیت اینکار روی سوزن فشار ایجاد می شود و میزان لقی جانبی بدست می آید. بین میل سوپاپ و یاتاقانهای ثابت آن لقی تولید می‌کند و همین لقی در غایت فشار روغن را کمتر میدهد.میزان این لقی در بین ۰.۰۵ تا ۰.۱ میلیمتر هست که میتوان اهمیت به کارگیری از میکرومتر داخلی میزان گیری میشود و نکته کلیدی زمان جاگذاری آن می باشد که باید به طرز قرار گرفتن رخنه روغن کاری توجه شود تا در جای صحیح قرار بگیرد. وقتی از شیب تند پایین می آیید و در حالی که پدال گاز را اثبات نگه می دارید، خلاء منیفولد محل ورود بالا ایجاد می شود. وقتی سوپاپها گشوده و بسته می‌شوند ضربه و لرزش ساخت نکند. انقلابهای پیشین در بخش موتور نشان می دهد که میتوان کماکان به ساخت تغییرات بنیادین در بخش موتور امیدوار بود. در کنار سنسور بدور موتور که در جلوی موتور و روی مبلغی میل لنگ و یا در قسمت عقب بر روی پوسته کلاچ قرار گرفته شده است. وظیفه آن این می باشد که شرایط میل لنگ را نسبت به نقطه مرگ بالا انتخاب و علامت ها را به ECU ارسال کند.

دانلود رایگان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید