دولت استرالیا قانون جدیدی را معرفی خواهد کرد که به موجب آن رسانههای اجتماعی باید هویت کاربران ناشناس را که نظراتی توهینآمیز منتشر میکنند، افشا کنند یا در صورت عدم رعایت جریمه خواهند شد.
در طی یک کنفرانس خبری در 28 نوامبر، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون به طور خلاصه از لایحه ای رونمایی کرد که رسانه های اجتماعی را مجبور می کند هویت کاربرانی را که نظراتی توهین آمیز ارسال می کنند، فاش کنند.
رئیس دولت استرالیا گفت: «دنیای آنلاین لازم نیست یک غرب وحشی باشد که در آن رباتها، افراد غیرقابل تحمل، ترولها و امثال آن به طور ناشناس پرسه میزنند و میتوانند به مردم آسیب برسانند».
آزادی بیان به شما اجازه نمی دهد بزدلانه در زیرزمین خود پنهان شوید و نفرین کنید
«اگر یک پلتفرم از حذف محتوای توهینآمیز خودداری کند، دادگاه ممکن است دستور دهد هویت نظردهنده ناشناس فاش شود. اگر شرکت دوباره امتناع کند یا نتواند ترول را شناسایی کند، مسئول خواهد بود و باید جریمه های ناشی از آن را بپردازد.
نخست وزیر استرالیا تعریف خود را از آزادی بیان ارائه می کند
به گفته نخست وزیر استرالیا، چنین اقدامی به هیچ وجه آزادی بیان را نقض نمی کند: «آزادی بیان این واقعیت نیست که شما اجازه دارید به طرز بزدلانه ای در زیرزمین خود پنهان شوید و اجازه دهید نام ها، مردم را به طور ناشناس مورد آزار و اذیت قرار دهند و از شما بخواهند آنها را از بین ببرد. زندگی می کند. در جامعهای آزاد مانند استرالیا، که برای آزادی بیان خود ارزش قائل هستیم، تنها زمانی آزاد است [la liberté d'expression] با مسئولیت آنچه شما می گویید متعادل است.»
اسکات موریسون به جزئیات این لایحه نپرداخت - و نگفت که آیا موضوع مورد بحث عمومی خواهد بود یا خیر - او فقط توضیح داد که قانون مکانیسم هایی را در بر می گیرد که به وسیله آن هرکسی می تواند شکایت کند و در صورت درخواست حذف یک نشریه آنها معتقد بودند که بدنام شده اند، مرعوب یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. رئیس دولت استرالیا پیش از این به چنین محدودیتی برای ناشناس ماندن آنلاین در اجلاس G20 در ماه اکتبر اشاره کرده بود و گفت که "قوانینی که در دنیای واقعی اعمال می شود باید در دنیای دیجیتال اعمال شوند".
به گفته مایکلا کش، دادستان کل استرالیا، اقدامات جدید "شفافیت" بیشتری را به حکم دادگاه عالی استرالیا در ماه سپتامبر اضافه می کند که رسانه ها مسئول نظرات کاربران هستند که در مقالات فیس بوک آنها ظاهر می شود و بنابراین طبق قوانین سختگیرانه افترا در استرالیا مسئول پیگرد قانونی هستند. . این تصمیم چندین رسانه از جمله CNN را مجبور کرد تا صفحات فیس بوک خود را به روی کاربران استرالیایی ببندند، زیرا این خطر وجود دارد.
[ad_2]
مقالات مشابه
- به عنوان کلیساهای بازگشایی کاتولیک وزن مخلوط برکات آنلاین عبادت
- گوگل قول به عدم استفاده Fitbit اطلاعات برای تبلیغات
- راه حل برای بوی بد یخچال
- تو، من و اسباب بازی: حقیقت
- 10 روشها به اسباب بازی بدون شکستن شما موسسه مالی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- رئیس اطلاعات خارجی روسیه - RT به انگلیسی می گوید غربی ها به دنبال "جایگزینی" ناوالنی هستند
- انتقال شارژ همراه اول و انتقال روش انتقال اعتبار
- New Patriotic 1776 Commission Struggling To Find Ways To Improve Upon Education System’s Existing Propaganda