گیربکس سیاره ای خارجی و ایرانی

به جهت هردور چرخش دنده شمسی ریز ، حامل سیاره ای 2.2 بار می چرخد . شما می توانید ببینید که هم چنین آن موجب چرخش

توسط ISTGAHESHOMAREYEK در 18 دی 1400
به جهت هردور چرخش دنده شمسی ریز ، حامل سیاره ای 2.2 بار می چرخد . شما می توانید ببینید که هم چنین آن موجب چرخش دنده شمسی بزرگ می شود ؛ البته موجب آزاد شدن کلاچ می شود ، دنده خورشیدی بزرگ در بر خلاف جهت توربین آزادانه می چرخد (در مغایر جهت عقربه های ساعت) . کلیدی درگیرشدن کلاچ دنده شمسی اهمیت توربین قفل می شود . تعدادی نسبت دور دیگری هم می تواند در همین گروه دنده های سیاره ای تولید گیربکس دنده خورشیدی شود . اذن دهید به یک مجموعه دنده های سیاره ای نگاه کنیم . هر یک از این سه قسمت می توانند محل ورود ، خروجی یا این که می توانند اثبات نگه داشته شوند . یعنی شتاب شفت خروجی نسبت به شتاب شفت محل ورود آرام خیس است . این ترتیب قرار گرفتن دنده ها ساده تر می باشد . به طور کلی گیربکسها قطعاتی میباشند که دربین تولید کننده توان (مثلا موتور) و مصرف کننده قدرت قرار میگیرند و وظیفه انتقال نیرو از محرک به متحرک را بر عهده دارند. اگرچه چند جور گوناگون از همین گیربکسها توسط شرکت گیربکس Rossi عرضه شده است، البته می توان راندمان زیاد بالا و امکان تحمل به دور محل ورود بالا تا حدود ۳۵۰۰ دور در دقیقه را به عنوان اصلیترین ویژگی آنها معرفی کرد. محور دنده های خورشیدی و رینگی زیر تیتر محور محل ورود یا این که خروجی گیربکس بکار می روند. این دسته از الکترو گیربکس ها بخش اعظم در صنایع معدنی و در نقاله های انتقال مواد استعمال می شوند جهت محور محرک محل ورود و محمور خروجی آن ها بصورت متقاطع عمود برهم می باشد. بنابراین یک گروه می تواند همه این نسبت های انتقال دور را ایجاد نماید فارغ از این که از هر دنده دیگر ، سرگرم یا خلاص شود . سیاره ای سمت راست حیاتی دنده رینگی مشغول نمی باشد ، آن با سیاره ای های دیگر سرگرم است . به صورت کلی به فعالیت گیری از گیربکس خورشیدی اهمیت مزایایی می باشد که صنعت گران بی شماری را در سراسر جهان به سمت استعمال از آن سوق می دهد. کدام بلبرینگ در گیربکس حلزونی استعمال می شود؟ گیربکس شمسی کوچک به طور معمول در صنایعی که به اعتنا بالا نیاز دارااست گزینه استعمال قرار میگیرد. گیربکسهای صنعتی افزاینده همانند گیربکس های کاهنده بین موتور و متحرک قرار می‌گیرد البته در همین نوع از گیربکس ها حساس ارتقا بدور الکتروموتور، گشتاور و بدور خروجی مورد نیاز تامین می­ شود که عموما قدرت کاهش و سرعت بیشتری را در پی خواهد داشت. این نوع از گیربکس ها دربین محرک و متحرک قرار می گیرد و بدور مورد نیاز را تامین می نماید و در تیپ های متمایز ساخته می شوند. به طور کلی گیربکس خورشیدی سروو موتور به علت قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد، عمدتا در دستگاه و تجهیزاتی استعمال می شود، که نیاز به اعتنا متعددی دارند. در این مطلب قصد دارم روش عمل سیستم انتقال اقتدار اتوماتیک از مدل شمسی یا این که همون گیربکس اتوماتیک رو به طور مختصر و فارغ از در نظر گرفتن جنبه های خیلی تخصصی همین مبحث بنویسم. امروزه در گونه های آسانسور؛ به طور کلی 2 مدل موتور گیربکس و گیرلس، وجود دارااست که هر کدام از آن ها عملکرد های به خصوصی دارند. آن شبیه دومجموعه دنده سیاره ای اند کار می کند که حیاتی یک حامل سیاره ای مشترک به همدیگر وصل شده اند . در شکل بعدی شما درون حامل سیاره ای را می توانید مشاهده کنید . در رخ پایین شماتیک دو مکانیزم گیربکس شمسی و گیربکس کلاسیک آمده میباشد مکانیزم بواسطه نسبت درگیری مضاعف در مقایسه کلیدی گیربکس های کلاسیک از شوک پذیری زیاد بالایی برخوردار می باشد بگونه ای که درصورتیکه نسبت زد خورد یک جفت چرخدنده موازی اهمیت حدود 1.5 دندانه باشد، نسبت زد خورد یک استیج گیربکس شمسی حدود 10.5 دندانه تضارب داراست همین مسئله موید شوک پذیری همین سیستم می باشد. انتخاب کالا قطعه از اصلی بالایی برخوردار میباشد چون تعیین فرآورده اصلی میزان مرغوب بودن یک نکته ی اساسی برای ساخت گیربکس خورشیدی می باشد و این کمپانی اهمیت دقت به ترازو های طراحی و دسته کارکرد قطعات در نصیب های متفاوت گیربکس دسته محصول کورد استفاده رو تعیین می کنند. چرخ دنده های مخروطی مارپیچی و چرخ دنده های مارپیچی گیربکس های صنعتی هانسن همه اصلی فولاد آلیاژی اساسی میزان مرغوب بودن بالا کربوره شده و خاموش می شوند. انیمیشن ذیل نشان می دهد که چطور همه قسنت ها به نیز وصل شده اند . گیربکس سیاره ای اسم خویش را به دلیل نحوه حرکت دنده های متفاوت اهمیت هم قیمت گیربکس های خورشیدی گرفته است. سیاره ای های بزرگتر اهمیت دنده خورشیدی بزرگتر و سیاره ای کوچکتر مشغول شده است. ما در نصیب بعدی دو مجموعه دنده را باهم درگیر می کنیم . دنده های کوچکتر ، صرفا حیاتی دنده خورشیدی کوچکتر درگیر شده اند . آمار نشان می دهد که حدود 50 درصد از فساد های گیربکس حرفه مربوط به انتخاب، ساخت، روغن کاری یا استفاده از یاتاقان ها است. دوباره به جدول پیشین بر می گردیم . بنابراین نسبت انتقال به دور 2.4:1 یک انتقال دور منفی میباشد ، به این معنی که این که جهت خروجی بر خلاف جهت ورودی هست .
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن