موتور تییو پیاسای

سرسیلندر نسخه اول همان سرسیلندر موتور تییو۳ بود که تغییرات جزئی در آن داده شده بود. تغییرات این نسخه از اکسل عقب شروع شد. برای توزیع وزن بهتر، مهندسان پژو تصمیم گرفتند تا موتور را به قسمت عقب منتقل کنند. Il عقب مانده به اندازه کافی سبک است ، اما کمتر از آن چیزی است که به خاطر آوردم. این نکته را در نظر بگیرید که وزن رنو کلیو نسخه ویلیامز، فقط 980 کیلو گرم میباشد. وزن بیشتر این پیشرانهها باعث میشد که تجربهی رانندگی هیجان انگیز قبلی را نداشته باشیم ولی گشتاور بیشتر و ترمزهای تمام دیسکی، همه چیز را قابل چشم پوشی میکرد. شتاب 0-100 این نسخه کمتر از 6 ثانیه بود که برای یک خودرو شهری در اوایل سالهای 2000، به نوعی معجزه محسوب میشد. فورد اسکورت هم به نوعی رقیب این خودرو حساب میشد ولی هیچگاه به پای آن نرسید. یکسال بعد پژو 205 GTi روانه بازار شد، هاچ بک اسپرتی که به رقیب ارزانتر فولکس واگن گلف GTi تبدیل شد. به همین منظور قصد داریم تا با بهترین هاچ بک های صنعت خودروسازی در طول تاریخ بیشتر آشنا شویم. آنها به سراغ خط تولید رنو رفتند و در برنامهای مشترک، رنو کلیو را به یک هاچ بک اسپرت تبدیل کردند.