استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ تبدیل2023-03-04
افزایش فروش در اینستاگرام با 8 ترفند کاربردی و جذاب ژاکت آکادمی
اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید. در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام میشود (Tidio)، چشمپوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! از آنجایی که هر دو استراتژی، اهداف متفاوتی دارند، نمیتوان گفت که کدام یک برتر از دیگری است. شما میتوانید بهجای انتخاب یکی از این روشها با ترکیب هر ۲ استراتژی با هم، از مزیتهای بیشتری هم بهرهمند شوید. برای مثال سایت آل اسپرت با راهاندازی فروشگاه اینترنتی خود و فعالیت در بخش بلاگ، تبلیغات پولی را هم از طریق خدمات یکتانت انجام داده است.
بهرهگیری از این ابزارها به شما کمک میکند تا تبلیغات خود را بهصورت مؤثرتر و با بازدهی بالاتر اجرا کنید. علاوه بر این، طراحی تبلیغ باید بر اساس علایق و نیازهای این مخاطبان صورت گیرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) یکی از مهمترین بخشهای هر تبلیغ بنری است که هدف آن هدایت مخاطب به انجام یک اقدام مشخص است. به دلیل زمان محدود مخاطب برای توجه به تبلیغات، استفاده از جملات کوتاه و ساده که پیام را به سرعت منتقل کند، ضروری است. همچنین، استفاده از تکنیک ایجاد حس فوریت در متن میتواند تأثیرگذاری تبلیغ را افزایش دهد و مخاطب را به اقدام سریع ترغیب کند.
برای مثال، می توانید از CTA ای مانند “با استفاده از کد تخفیف 20 درصد تخفیف بگیرید” استفاده کنید تا تخفیف ویژه خود را به مخاطبان خود اطلاع دهید. برای ارائه امکان پرداخت آنلاین می توانید از درگاه های پرداخت آنلاین مانند زرین پال، استفاده کنید. به علاوه، برای انتخاب اینفلوئنسر باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و اینفلوئنسر را بر اساس پرسونای مخاطبان خود انتخاب کنید. استفاده از هشتگها سبب میشود پستهای اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پستهای شما را خواهند دید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
داشتن ارتباط با کاربرانی که به مطالب مشابه محتوای پیج شما علاقه دارند احتمال افزایش تعداد فالورهای فعال، افزایش بازدید پست اینستاگرام و افزایش تعامل را به حداکثر میرساند. یک پست موجود را انتخاب کرده و آن را با تبلیغات اینستاگرام به میان مخاطبان هدفمند تبلیغ کنید. نرخ تعامل برای این پست افزایش مییابد و به طور طبیعی در فید فالوورهای شما جایگاه بهتری پیدا میکند. این کار کاربران را ترغیب میکند که با عکسها یا ویدیوهای شما تعامل کنند و آنها را بیشتر به اشتراک بگذارند. همچنین اینستاگرام فرآیند اشتراکگذاری محتوا را حتی آسانتر کرده است، به ویژه در مورد Instagram Stories که در ادامه به طور مفصلتر به آن خواهم پرداخت. بدون استفاده از هشتگهای درست، نمیتوانید دسترسی خود را در اینستاگرام افزایش دهید.
این ابزارها دادههای ارزشمندی را در اختیار شما قرار میدهند تا استراتژیهای خود را بهینه کنید. برای نتیجهگیری بهتر ابتدا باید برای کمپین بازاریابی اینفلئونسر خود هدف تعیین کنید. سپس باید اینفلئونسری را پیدا کنید که مرتبط با فعالیت شما باشد و محتوای مرتبط نیز درست کند. مثلا اگر در زمینه گردشگری فعالیت میکنید، با یکی از ولاگرهای محبوب اهل سفر تماس بگیرید.
این دادهها به شما کمک میکنند تا تصمیمهای بهتری درباره استراتژیهای بازاریابی خود بگیرید. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. در دنیایی که ۶۷.۱ درصد از افراد به اینترنت دسترسی دارند و هر فرد بهطور متوسط روزانه ۶ ساعت و ۳۱ دقیقه آنلاین است (Demandsage)، این فرصت برای دسترسی به کاربران را نباید از دست بدهید. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم. الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که امکان بالا پایین شدن آمارتان در طی زمان وجود دارد.
سعی کنید حداقل ۸ هشتگ برای پست هایتان قراردهید و همیشه نام برند خودتان را نیز بین هشتگ ها بنویسید . هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند. به این منظور از سایت های hashtagify.me ، instavast.com ، ingramer.com کمک بگیرید . یکی از راههای بالا بردن تعامل کاربران با صفحه شما طرح یک درخواست می باشد .
ویژگی فروشگاه اینستاگرام به شما این امکان را میدهد که محصولات خود را در پستها و استوریها تگ کنید و کاربران مستقیما خرید کنند. بنابراین برای افزایش فروش در اینستاگرام، پروفایل شما باید واضح، جذاب و حرفهای باشد. تصاویر با وضوح بالا که بهطور مستقیم با پیام تبلیغاتی و محصولات یا خدمات برند مرتبط باشند، نقش مهمی در ایجاد اعتماد و جلب توجه مخاطب ایفا میکنند. این یکی از ویژگیهای جدید اینستاگرام است که میتوانید با کسی یک پست مشترک منتشر کنید. در این روش، پست در هر دو صفحه نمایش داده میشود و به طور همزمان به مخاطبان هر دو پیج دسترسی دارد.
با انتشار پست در زمان مناسب (وقتی که مخاطبان شما در اینستاگرام هستند) به راحتی میتوانید نرخ مشارکت را بالا ببرید . همچنین، همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزهی کاری شما میتواند تبلیغات را به مخاطبان بیشتری منتقل کرده و در افزایش فروش در اینستاگرام به شما کمک کند. تبلیغات مؤثر برای پیج فروشگاهی در اینستاگرام ترکیبی از خلاقیت، هدفگذاری دقیق و استراتژیهای هوشمندانه است که به جلب توجه کاربران و تبدیل آنها به مشتری کمک میکند. استفاده از تبلیغات هدفمند با انتخاب مخاطبان بر اساس سن، علایق و موقعیت جغرافیایی، بازدهی بالایی خواهند. تبلیغات در اینستاگرام برای افرادی که به دنبال افزایش سریع فالوورهای خود هستند و توان مالی برای پرداخت هزینههای تبلیغاتی دارند, یک گزینه عالی است.
چگونه نرخ تعامل در اینستاگرام را محاسبه کنیم؟
برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. تبلیغات پولی به معنای پرداخت هزینه برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف است. این هزینه میتواند بر اساس کلیک (PPC)، نمایش یا حتی اقدامات خاص مانند خرید یا تکمیل فرم، پرداخت شود. تبلیغات پولی هم بهصورت آنلاین (مانند تبلیغات در گوگل و اینستاگرام) و هم آفلاین (مانند بیلبوردها و تلویزیون) انجام میشود. با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. برندهای مختلفی از این ابزار برای افزایش اثربخشی کمپینهای خود استفاده کردهاند و به نتایج درخشانی دست یافتهاند.
استفاده از استیکرها و اضافه کردن آیکونهای جذاب به استوریها یکی از جذابترین و کاربردیترین قابلیتهای این پلتفرم است که امکان تولید محتوای یونیک را برای شما فراهم میکند. بهعلاوه کاربران از طریق ارسال استوریهای سرگرمکننده برای دوستان و آشنایان خود، به افزایش نرخ بازدید از پیج شما کمک میکنند. برای افزایش فروش در اینستاگرام، خودتان را جای مشتری بگذارید و از نگاه او به پیج خود بنگرید.
با کوکو، دیگر نگران هزینههای نامشخص و نوسانات قیمت تبلیغات نخواهید بود. این پلتفرم اطلاعات دقیقی درباره تعرفههای تبلیغاتی اینفلوئنسرها ارائه میدهد و تضمین میکند که تبلیغات شما با بهترین قیمت ممکن اجرا شوند. بیوگرافی شما به طور مختصر معرفی میکند که شما کی هستید و چه چیزی ارائه میدهید. گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط میتواند به کاربران کمک کند تا شما را زمانی که در اینستاگرام جستجو میکنند پیدا کنند. علاوه بر تعامل با مخاطبان، شما فرصتی دارید که چهره شوخ و جذاب کسبوکار خود را نشان دهید.
قوانین و اولویتهای الگوریتم ممکن است تغییر کند و نیاز به تنظیم استراتژیهای شما داشته باشد. با توجه به این موارد، لازم است همواره عملکرد سایت خود روی دستگاههای موبایل را زیر نظر داشته باشید و بهتر است بدین منظور از چند ابزار پایش عملکرد وبسایت استفاده کنید که گوگل آنالیتیکس فقط یکی از آنهاست. هرچه این فرمها سادهتر و جذابتر باشند، احتمال تکمیل آنها توسط کاربران بیشتر است. حتماً طراحی سایت خود را روی دستگاهها و مرورگرهای مختلف بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه کاربران تجربه یکسان و خوشایندی را خواهند داشت. این روزها، شغلهای رشته کامپیوتر یکی از محبوبترین و پردرآمدترین مشاغل به شمار میروند. از آنجا که این رشته به طور مستقیم با فناوری و نوآوریهای روز در ارتباط است، همیشه در حال تحول و گسترش است.
بررسی بخشهای مختلف UTM
مورد دیگر میتواند این باشد که بررسی کنید تغیرات کوچک در ظاهر و محتوای صفحه فرود چه تدثیری در نرخ تبدیل دارد. از این رو صفحه فرود شما باید در کمترین زمان ممکن، نظر بازدیدکننده را به خود جلب و پیام درست را به او منتقل کند. ارتقای نرخ تبدیل در پیجهای فروشگاهی اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، زیرا تاثیر مستقیمی بر موفقیت کسبوکار و بازدهی سرمایه گذاری شما دارد. به عبارت دیگر، نرخ تبدیل بالا نشان دهنده این است که درصد بیشتری از بازدیدکنندگان پیج شما، تبدیل به مشتری و خریدار شدهاند.
بسیاری از بازاریابان ادعا میکنند که برای موفقیت در اینستاگرام، باید دو معیار را دنبال کنید — دسترسپذیری اینستاگرام و نمایشهای اینستاگرام. علاوه بر هشتگهای اینستاگرام، موقعیت جغرافیایی راه دیگری عالی برای افزایش دسترسی شما در اینستاگرام است. برخی از کاربران اینستاگرام به جای جستجوی یک هشتگ، به جستجوی یک مکان خاص میپردازند. Instagram Stories همچنین بر اساس یک الگوریتم عمل میکنند، بنابراین مهم است که به طور منظم پست بگذارید و محتوای آموزنده و الهامبخش ارائه دهید. محتوای تولید شده توسط کاربران ۳۵٪ بیشتر از رسانههای سنتی و سایر محتوای غیر تولید شده توسط کاربران به یاد ماندنی است و ۵۰٪ بیشتر از آنها قابل اعتماد است. زیرا با وجود اینکه یک کاربر ممکن است چندین بار محتوای شما را مشاهده کند، اما ریچ، تعداد اکانتهای یکتا را محاسبه میکند.
برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند. همچنین در مورد جشنوارههای فروش اطلاع پیدا میکنند و میتوانید مشتریان خود را افزایش دهید. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، ابزارهای مختلفی وجود دارند که باعث بهبود کمپینهای تبلیغاتی شما در اینستاگرام میشوند. این ابزارها هر کدام کاربردهای مختلفی دارند؛ برخی از آنها به شناخت مخاطب هدف کمک میکنند درحالیکه برخی دیگر عملکرد تبلیغات را اندازهگیری و بهینهسازی میکنند.
تغییراتی که در الگوریتمهای رسانههای اجتماعی پس از رسوایی Cambridge Analytica اعمال شد به منظور تشویق به رفتارهای مثبت و واقعی بوده است. استفاده از Reels میتواند به طور قابل توجهی دسترسی شما در اینستاگرام را افزایش دهد، زیرا این پلتفرم محتوای ویدیویی کوتاه را ترویج میکند. به دلیل اهمیت آن برای استراتژی اینستاگرام، الگوریتم به ویدیوهای Reels به صورت خاص نگاه میکند و برجستگی آن تأثیر زیادی بر رفتار کاربران و الگوهای ایجاد محتوا گذاشته است. اما از آن روزهای اولیه، اینستاگرام تغییر کرده است و افزایش دسترسی و رساندن محتوایتان به مخاطبان هدف سختتر شده است.
استوریهای اینستاگرام به دلیل قرارگیری در بخش بالای صفحه و امکان تعامل سریع با مخاطب, یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات هستند. این نوع تبلیغات میتواند شامل لینکهای خرید, اطلاعرسانی درباره تخفیفها و یا معرفی محصولات جدید باشد. با توجه به تعداد بالای کاربران فعال ماهیانه اینستاگرام، بدیهی است که بسیاری از بازاریابان و صاحبان کسبوکارها دائما دنبال راههایی برای افزایش فروش در Instagram باشند.
در این مقاله، به بررسی تکنیک های جدید CRO میپردازیم و درباره راهکارهای نوینی که میتوانند تاثیر چشمگیری در بهبود نرخ تبدیل وبسایت شما داشته باشند، توضیحاتی ارائه میدهیم. اگر به دنبال افزایش فروش، بهینهسازی تعامل کاربران و کسب نتایج بهتر از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ خود هستید، این مقاله راهنمای جامعی برای شما خواهد بود. اگر نگاهی به آمار شبکههای اجتماعی بیندازید، متوجه میشوید که تعداد کاربران و میزان استفاده از آن افزایش پیدا کرده است. از طرفی، تعداد پیجها و کسب و کارهای فعال در شبکههای اجتماعی هم افزایش یافته و باعث رقابت سنگین میان آنها شده است. در حال حاضر اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است و بسیاری از آنها توانستهاند با بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام به موفقیت بالایی برسند.
در نهایت، تحلیل بازار و تعیین هدفهای واضح, کلید موفقیت در این نوع تبلیغات است و میتواند به رشد و پیشرفت کسب وکارها کمک کند. شما میتوانید خرید پکیج تبلیغات آنلاین تاجرباشی، کسبوکار خود را در شبکههای اجتماعی اینستاگرام و لینکدین تبلیغ کنید. این پکیج با ارائهٔ خدمات متنوعی مانند سئو آنپیج و تبلیغات آفپیج، به دیدهشدن کسبوکار و خدمات شما کمک میکند.
شناسایی دقیق مخاطبان هدف یکی از عوامل کلیدی برای بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام به شمار میآید. وقتی تبلیغ شما به افرادی که واقعاً به محصولات یا خدماتتان علاقهمند هستند نمایش داده شود، شانس تبدیل آنها به مشتری بهطور چشمگیری افزایش مییابد. اینستاگرام با ارائه ابزارهای پیشرفته هدفگذاری، این امکان را برای شما فراهم کرده تا تبلیغاتتان به گروههای خاصی از افراد با ویژگیهای منحصربهفرد نمایش داده شود. بهینه سازی تبلیغات یک ضرورت برای هر کسبوکاری است که به دنبال افزایش دیده شدن و تعامل با مخاطبان خود میباشد. با استفاده از تکنیکهای مناسب، میتوان عملکرد تبلیغات را بهبود بخشید و در نتیجه، نرخ تبدیل را افزایش داد. در ادامه، به شش تکنیک مؤثر برای بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام خواهیم پرداخت.
استفاده از جزئیات در محتواهای تصویری مثل عکس و فیلم، کاربردیترین روش جذب مخاطبان است. در این مقاله مباحثی مانند نرخ تعامل و نحوه محاسبه آن، تاثیر افزایش تعامل بر رشد کسبوکار و بهترین روشهای جذب مخاطب را بررسی کردهایم. میزان تعامل در همه شبکههای اجتماعی مثل توییتر ، فیسبوک و غیره مطرح می باشد و در واقع به معنی تعداد افرادی است که در هر کدام از این شبکه ها با اکانت ما یا صفحه ما ارتباط برقرار میکنند. نرخ تعامل یکی از مولفه هایی است که میزان موثر بودن کمپینها ،میزان دستیابی به اهداف و تبدیل کردن مشتریان بالقوه به مشتری واقعی توسط آن اندازه گیری می شود . در رسانه اجتماعی اینستاگرام نرخ تعامل در واقع به معنی تعداد مخاطب یا کاربری می باشد که صفحه ما را می بیند ، دنبال می کند و در واقع با صفحه ما ارتباط برقرار میکند .
- با ایرانی گرام ارائه دهنده سرویس های خرید فالوور ، خرید لایک ، خرید بازدید همراه باشید . {
- هایلایت استوری راهی برای دستهبندی و نمایش بهترین یا مفیدترین استوری شماست. |}
- کوکو به عنوان یک پلتفرم پیشرفته در زمینه آنالیز اینستاگرام و مدیریت کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ، راهکاری جامع برای برندها، آژانسهای تبلیغاتی و دیجیتال مارکترها ارائه میدهد. {
- اگر بهدنبال رشد سریع فروش هستید، تبلیغات پولی گزینهی ایدهآلی برای شماست. |}
- اگر قادر به تولید تعداد محدودی پست در هفته یا ماه هستید، حتماً آنها را در بازههای زمانی تقریباً مساوی توزیع کنید تا بهتر در یاد فالوئرهایتان بمانید. {
- با توجه به تعداد زیاد کاربران این پلتفرم و امکان هدفگیری دقیق مخاطبان, کسب وکارها میتوانند با اجرای کمپینهای تبلیغاتی موثر, نرخ بازگشت سرمایه بالایی را تجربه کنند. |}
انواع محتوا برای تبلیغات در استوری اینستاگرام
|}این روش به شما امکان میدهد که چندین نسخه از تبلیغ خود را با تغییرات جزئی یا کلی مقایسه کرده و نسخهای که بهترین عملکرد را دارد، انتخاب کنید. با اجرای تست A/B، میتوانید بهینهترین طراحی، پیام و استراتژی را برای تبلیغات بنری خود پیدا کنید. این فرآیند به شما کمک میکند تا بتوانید بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام را به بهترین نحو انجام دهید و بازدهی بالاتری کسب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که در شبکههای اجتماعی مختلف فعالیت میکنید، پست منتشر شده در اینستاگرام را در شبکههای اجتماعی دیگر هم به اشتراک بگذارید. در این صورت کاربر با کلیک روی لینک آن، پست را میبیند و تعامل برقرار میکند. در این صورت نرخ تعامل افزایش پیدا میکند و حتی میتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید.
یکی دیگر از راههای افزایش تعامل اینستاگرام استفاده از کال تو اکشن مناسب است. مثلاً اگر یک محتوای خبری منتشر میکنید، از کاربران بخواهید نظر خود را در مورد آن زیر همان پست کامنت بگذارند. تکنیک ایجاد حس فوریت یکی از بهترین روشها برای تحریک مشتری به خرید سریعتر است. پیشنهادهای ویژه و تخفیفهای محدودمدت باعث افزایش تعامل کاربران و افزایش فروش میشود.
قسمت دیگری که برای تکمیل پروفایل خود باید پر کنید، قسمت بیو (bio) پروفایل اینستاگرام است. بیو اینستاگرام شامل توضیحاتی در رابطه با پیج است و دارای محدودیت ۱۵۰ کاراکتری میباشد. بنابراین، باید خیلی کوتاه و جذاب، توضیحاتی در رابطه با برند و کسب و کار خود، ارائه دهید. در این بخش میتوانید هشتگدهی هم انجام دهید و یک حسابکاربری دیگر را تگ کنید. شاید این ویژگی برای ساکنان ایران اهمیت چندانی نداشته باشد، اما اگر بخواهید محصول شما در جوامع بین المللی دیده شود، نباید از آن غافل شوید.
هایلایت استوری راهی برای دستهبندی و نمایش بهترین یا مفیدترین استوری شماست. هایلایتهای سازماندهیشده و با عنوانهای مناسب میتوانند به بازدیدکنندگان بینش سریعتری از محتوای شما، خدمات شما یا اصول برند شما بدهند. اینستاگرام پستها را به ترتیب زمانی نمایش میداد، بنابراین اگر زمان مناسبی برای ارسال پست پیدا کرده بودید، تنها کاری که باید انجام میدادید این بود که به آن پایبند باشید. مسابقه یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش برند شما است.روش های مختلفی برای برگزاری یک مسایقه در اینستاگرام وجود دارد . با مطرح کردن سوال و درخواست پاسخ صحیح میتوانید در انتها یکی از محصولاتتان را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید . این واقعیت که شما چیزی را به شخص برنده می دهید، مردم را به مشارکت ترغیب میکند.
این روش نه تنها به افزایش فروش کمک میکند بلکه آگاهی از برند شما را نیز افزایش میدهد. انتخاب اینفلوئنسر مناسب با توجه به نوع کسب و کار و محصولات شما میتواند تاثیر بسزایی در موفقیت کمپین تبلیغاتی شما داشته باشد. ارائه لینک در استوری، بهترین روش جذب ترافیک وبسایت به حساب میآید.به این ترتیب، کاربران با بالا کشیدن صفحه میتوانند وارد لینک مورد نظر شوند. انتخاب بهترین محصول برای فروش در اینستاگرام به شناخت دقیق نسبت به مخاطبان هدف، تحلیل بازار و توجه به ویژگیهای پلتفرم نیاز دارد. بنابراین یکی از مهمترین ترفندهای جدید و تضمینی برای افزایش فروش در اینستاگرام، انتخاب محصول مناسب است.
رویدادهای آنلاین می توانند راهی عالی برای ارتباط با مشتریان جدید و ایجاد تعامل با مشتریان فعلی شما باشند. برای استفاده از AR و VR در اینستاگرام، می توانید از ابزارهای مختلفی مانند Spark AR Studio استفاده کنید. Spark AR Studio یک پلتفرم رایگان است که به شما امکان می دهد فیلترها و افکت های AR و VR را برای اینستاگرام ایجاد کنید. بنابراین، مهم است که یک نام تجاری مناسب انتخاب کنید که به راحتی قابل یادآوری باشد و با برند شما مرتبط باشد. فرایند انتخاب پیجهای مناسب و برقراری ارتباط با آنها بسیار پیچیده و وقتگیر است.
در این نوشته به طور کامل به سوال اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ پاسخ دادیم و به آموزش اینستاگرام مارکتینگ پرداختیم. شما میتوانید از طریق نظرات، پیامها و استوریها با مخاطبان در ارتباط باشید و به سوالات و نیازهای آنها پاسخ دهید. در صورتی که بدانید دایرکت مارکتینگ چیست میتوانید از روشهای آن برای افزایش نرخ تبدیل مخاطبان به مشتریان استفاده کنید.
مانند بیشتر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، اینستاگرام جزئیات خاص الگوریتم خود را بهطور عمومی فاش نمیکند. CTA باید واضح و مختصر باشد تا مخاطبان بتوانند به راحتی آن را متوجه شوند. افزایش آمار نصب اپلیکیشن هم از دیگر اهدافی است که از طریق تبلیغات گسترده اینستاگرام محقق میشود. در ادامه نکاتی برای تبلیغات از طریق پستهای اینستاگرامی به شما خواهیم آموخت. برای اینکه ویدئوی شما در IGTV قابل جستجو باشد، از کلمات کلیدی و هشتگها در دسکریپشن IGTVهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.
طبیعتاً هر چقدر تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد، نشان میدهد که کاربران علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. پس از شناخت مخاطب، تولید محتوای جذاب و ارزشمند نقش کلیدی در جلب توجه کاربران دارد. امروزه مردم دیگر به تبلیغات مستقیم و فروشهای تهاجمی علاقهای ندارند؛ بلکه محتوایی را میپسندند که علاوه بر جذابیت بصری، اطلاعات مفید و ارزشمندی در اختیارشان قرار دهد. نام، لوگو، رنگها، سبک نوشتار و حتی نحوه ارتباط شما با مشتریان همگی تأثیر بسزایی در جلب اعتماد و افزایش فروش دارند.
بررسیها نشان داده که استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی مستقیم میتواند تعامل کاربران را تا ۵۰ درصد افزایش دهد. تحلیلهای لحظهای (Real-Time Analytics) به کسبوکارها کمک میکند تا رفتار کاربران را در زمان واقعی بررسی کرده و تصمیمات بهتری بگیرند. بازاریابی مستقیم از سال قبل با تمرکز بر پیامهای شخصیسازیشده، کمپینهای موثرتری ایجاد کرده که منجر به تعامل بهتر و افزایش فروش میشود. کوکو با ارائه گزارشهای دقیق، به شما نشان میدهد که تبلیغات شما تا چه اندازه مؤثر بودهاند و چه بخشهایی نیاز به بهینهسازی دارند. معمولا در اینستاگرام طی یک بازه زمانی خاص از هشتگهای خاصی با موضوعات مختلف برای انتشار پست و استوری بهره گرفته میشود. شما میتوانید این هشتگها را شناسایی کرده و در صورت متناسب بودن آنها با موضوع پپج و اکانت تجاری خود، از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید.
اگر شما هم به دنبال افزایش ROI (نرخ بازگشت سرمایه)در تبلیغات دیجیتال خود هستید، کوکو بهترین گزینه برای شماست. برای بهرهمندی از امکانات کوکو، کافی است به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید و ثبتنام نمایید. با در نظر گرفتن اهداف پیج میتوان نسبت تعامل را با المانهایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression) مقایسه کرد. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن را بر تعداد فالوورها تقسیم میشود. بسیاری از پیجهای اینستاگرام در شناسایی نیازها و علائق مخاطبان خود با مشکل مواج میشوند. همین موضوع سبب میشود که کاربران واکنشی به پستها و استوریها نشان ندهند.
آشنایی با میانگین رده سنی و سبک زندگی مخاطبان به شما امکان میدهد تا درک صحیحی از سلیقه آنها بهدست بیاورید. برای بسیاری از افراد برقرار کردن ارتباط با یک شخص یا گروهی از اشخاص نسبت به برقراری ارتباط با یک پیج اینستاگرامی آسانتر است. پنهان شدن گردانندگان یک اکانت اینستاگرام پشت نام پیج تجاری تاثیر مثبتی روی مخاطبان نخواهد داشت. افزایش صمیمیت ادمینها با مخاطبان به افزایش اعتماد آنها به آنلاین شاپ شما، به رشد کسبوکارتان منجر میشود. اگر بازدیدهای زیادی از استوری اینستاگرام خود دارید اما تعداد لایکها و کامنتها زیر عکسهایتان کم است، این کاملاً طبیعی است. این بدان معناست که مخاطب هدف شما بیشتر به محتوای ویدیویی علاقهمند است و شما باید تمرکز خود را بر تولید کلیپهای کوتاه و جذاب بگذارید.
این لینک