برگزیده سئو سایت

آنالیز سئو سایت:9 ابزار رایگان بررسی سئو سایت️ایرانی خارجی

این اقدامات، نه تنها باعث جذب کاربران جدید می‌شوند، بلکه باعث ایجاد اعتبار و اعتماد نزد مشتریان می‌گردند. در ادامه، مهم‌ترین راهکارهای بهبود سئو و جزئیات آن را بررسی خواهیم کرد. برای اینکه لینک‌سازی را به‌خوبی انجام دهید، باید لینک‌های مرتبط را در جای مناسب و با انکرتکست مناسب (حاوی کلمهٔ کلیدی و توصیف‌کنندهٔ صفحهٔ مقصد) قرار دهید. لینک‌های داخلی مثل یک میزبان خوب، ربات‌های گوگل و کاربران را به بخش‌های مختلف سایت راهنمایی می‌کنند. با ارتقای صفحه‌هایی که از قبل رتبه‌های برتر گوگل را گرفته‌اند، کار راحت‌تری برای بهبود سئو سایت پیش‌رو دارید.

به طور مثال صفحه اصلی سایت به همه صفحات مرتبط است.برای راحتی کار این ساختار به موتورهای جستجوی از نقشه سایتsite map استفاده می شود که نشان می دهد کاربرهر صفحه در کجای ساختار درختی قرار دارد. گوگل برای پیدا کردن صفحات سایت تان وایندکس کردن آنها از سایت مپ استفاده خواهد کرد. بهبود سئوی سایت برای افزایش رتبه و بازدید وب سایت و بالا آمدن در صفحه اول نتایج جستجو گوگل است. استفاده از ابزارهای تحلیلی و تدوین استراتژی‌های به‌روز به بهبود سئوی سایت در سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس نیز کمک شایانی می‌کند. در نهایت، سئو یک فرآیند مداوم و به‌روز است که با نظارت و بهبود مستمر، سایت‌ها می‌توانند جایگاه خود را در میان رقبا تقویت کرده و کاربران بیشتری را جذب کنند. همچنین، بررسی منظم سرعت سایت و استفاده از ابزارهایی نظیر Honzaco می‌تواند به شناسایی و حل مشکلات کمک کند.

برای رشد سایت در گوگل چندین روش مختلف وجود دارد که براتون بیان خواهیم کرد. هدف و رویکرد اصلی ما، ساده و قابل فهم کردن مسیر سئو برای دیجیتال مارکترها و کارشناسان سئو می باشد. ممکن است هر کس با دید متفاوتی به دنیای بازایابی دیجیتال نگاه کند، اما تلاش ما اینه که از دریچه نگاه و تجربیات خودمان، این مسیر را هموارتر کنیم. یکی دیگر از سایت های آنلاین آنالیز سئو Ahrefs نام دارد که از برای استفاده از ابزارهای آن حتما باید یک اکانت خریداری نمایید. Mozbar نام افزونه ای است که Moz برای مرورگر گوگل کروم منتشر کرده است. Mozbar اطلاعاتی نظیر page authority و domain rank به نتایج موتورها جست و جو می افزاید.

اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. 4.صفحاتی که دامنه‌های ارجاعی زیادی (وب سایت‌های لینک شده) دارند را فیلتر کنید. اگر URL مربوط به آن را در Site Explorer وارد کنیم، مشاهده می‌کنید که بیش از هزار وب سایت به آن لینک شده‌اند. ساده‌ترین روش جستجوی سایتهای است که قبلاً در مورد موضوعات مرتبط، نوشته‌اند. چرا؟ چون احتمالاً این سایت‌ها به پست‌های نوشته شده از جانب میهمانان در مورد موضوع مشابه علاقمند هستند. نوشتن تایتل تگ متقاعد کننده مهمترین موضوعی است که مردم را به سمت کلیک کردن، تشویق می‌کند.

در این مقاله می خواهیم به طور مفصل به پاسخ این سوال بپردازیم و کمی هم درباره روش انجام این کار و نتایج آن صحبت کنیم. اگر به این مباحث علاقه دارید، کمی وقت گذاشته و این مقاله را بخوانید. شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

تجزیه‌وتحلیل سئو روی صفحه AIOSEO که به‌عنوان TruSEO شناخته می‌شود، درصورتی‌که هیچ صفحه یا پستی متاتگ نداشته باشد به شما هشدار می‌دهد. دلایل رایج برای مواجه‌شدن با خطای ۴۰۴ عبارت‌اند از انتقال سایت وردپرس به دامنه جدید، حذف یک صفحه یا جابه‌جایی آن. وبلاگ نویسی در واقع یک خیابان دو طرفه است همانطور که میتوانید یک پست مهمان  میتواند به شما کمک کند. گاهی اوقات کاربر بعد از خواندن مطالب شما احتمالا دوست دارد که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارد . در عمل نوشتن یک کتاب الکترونیک زیاد سخت نیست کسانی که با تولید محتوا  آشنایی ندارند.

وقتی نام سئو به میان می آید ، بیشتر افردا سریعا ذهنشان به سمت روش ها و ترفندهای به اصطلاح سئو کلاه سیاه می رود و از اصل ماجرا فاصله می گیرند. اما آوردن سایت به صفحه اول گوگل از پایه ای ترین کارها شروع می شود و دقیقا از کارهای کم اهمیت در وب سایت شما، آجر اول گذاشته می شود. برای متخصصین سئوی رقابتی، کمبود ابزار آنالیز برای بهینه سازی وب سایت هیچ معنا و مفهومی ندارد. از بررسی لینک گرفته تا گزارش و شناسایی مشکلات فنی وب سایت، ابزارهای کارآمد و متعددی وجود دارد. بکارگیری از ابزار مناسب می‌تواند وجه تمایز میان یک متخصص فوق العاده سئو و فرد عادی باشد. یکی دیگر از ابزارهای دقیق در زمینه تحقیق کلمات کلیدی، ابزار Seed Keywords است.

راهکارهایی که خواندید که یک‌شبه صفحه‌های سایت شما را به صدر نتایج نمی‌برند و ترافیک شما را افزایش نمی‌دهند؛ ولی با رعایت آن‌ها به‌طور مداوم، در طول زمان خواهید دید که چقدر به بهبود سئو سایت خود کمک کرده‌اید. ابزار گوگل ترندز هم به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی جدید مرتبط با خودتان و مقاله‌هایی که منتشر کردید، پیدا کنید. مقالهٔ «گوگل ترندز چیست و چه کمکی به کسب‌وکارها می‌کند؟» را بخوانید تا با تمام بخش‌ها و کاربردهای آن آشنا شوید. یکی از اصول حیاتی در بهینه‌سازی سایت بخش سئوی فنی و تکنیکال است که موارد زیادی رو شامل میشود تمامی مشکلات فنی که می‌توانند به سئوی سایت آسیب بزنند باید به دقت شناسایی و رفع شوند. دی ام تابان یکی از شرکت‌های سئو است که در کنار سایر مجموعه‌های فعال در این حوزه، خدماتی در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. این شرکت با مدیریت پروژه‌های مختلف و اجرای استراتژی‌های مختلف سئو ، در بهبود رتبه سایت‌ها نقش دارد.

به کمک این ابزار می‌توان مشکلات کد نویسی اسکیما را قبل از پیاده سازی کدها شناسایی کرد. حتما شما در سایت خود صفحاتی دارید که ممکن است اضافی و بی‌فایده باشند مانند صفحات برچسب‌ها و دسته‌بندی‌هایی که محتوای خاصی ندارند این صفحات به اصطلاح “زامبی” نامیده می‌شوند و می‌توانند آسیب جدی به سئوی سایت شما وارد کنند. وب سایتی که از درباره دانلود آهنگ فعالیت داره ولی از سایت های غیرمرتبط با موزیک لینک دریافت کنه علاوه بر اینکه هیچ تاثیری نداری گاهی اوقات ممکنه روی سئوی این وب سایت تاثیر منفی هم داشته باشه. اگر وب‌سایت شما برای موبایل بهینه نشده است، می‌توانید قالب وب‌سایت خود را تغییر دهید و یک قالب وردپرس واکنش‌گرا انتخاب کنید. راهنمای ما را در مورد نحوه تغییر درستتم وردپرس خود ببینید تا هیچ داده یا ترافیکی را از دست ندهید. برای اینکه بفهمید وب‌سایت شما تا چه حد برای موبایل مناسب است، می‌توانید از ابزار تست موبایل دوست گوگل استفاده کنید.

یکی از بهترین ابزارهای رایگان و مفید در سئو Google Search Console است.برای استفاده از این ابزار باید وارد سایتش شوید و بعد از ورود با اکانت گوگل خودسایت خود را ثبت و رصد و بررسی سایت خود را شروع کنید. در کنسول کاربری قسمتquery لیستی از کلمات کلیدی که بیشتر کلیک خورده اند وهمچنین در ترافیک ورودی سایت نقش داشته اند را می توانید مشاهده کنید و توجه تانرا به برخی کلمات کلیدی متمرکز کنید. یکی از الگوریتم های مهمگوگل Hilltop است که بررسی می کند که صفحه ی مورد نظر منبع خوبی برای مخاطبین است یاخیر. داشتن تعداد کافی بک لینک به سایت های معتبر و منبع در مطالب خود بسیار درافزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر گذار است. ابزارهای مختلفی مانند Google Analytics، Ahrefs، SEMrush در نظارت بر عملکرد سئو و تحلیل رفتار کاربران نقش مهمی دارند.

همچنین، از استفاده از کاراکترهای خاص یا اعداد بی‌معنی توی URL خودداری کن. با استفاده از ابزارهای Google Suggest، AnswerThePublic یا حتی بررسی سوالات پرتکرار کاربران توی سایت‌های پرسش و پاسخ، می‌تونی کلی از این کلمات رو پیدا کنی. مثلاً به جای "خرید کفش"، عباراتی مثل "خرید کفش ورزشی ارزان مردانه" می‌تونه یه Long-Tail Keyword باشه. این کلمات معمولاً رقابت کمتری دارن و برای سایت‌های کوچک یا تازه‌کار یه فرصت خوب برای جذب مخاطب و افزایش ترافیک ارگانیک هستن. استفاده از ابزارهایی مثل Google Analytics یا Google Ads هم می‌تونه کمکت کنه تا بفهمی چه کلمات کلیدی منجر به فروش و درآمد می‌شن و باید روی اون‌ها بیشتر تمرکز کنی. همچنین خوبه که آدرس نقشه سایتتو به فایل robots.txt اضافه کنی تا موتورهای جستجو راحت‌تر پیداش کنن.

برای اینکه بتوانید محتوای هدفمند تولید کنید و به نتیجه دلخواه برسید لازم است بدانید کاربران شما چه کلمات و واژه‌هایی را جستجو می‌کنند بدون این اطلاعات دستیابی به هدف سخت خواهد بود. بیش از ۷۵ درصد کاربران تنها صفحه اول نتایج جستجو را مشاهده می‌کنند و طبق آمار جهانی گوگل، بیش از ۶۵ درصد از آنها بر روی ۵ نتیجه اول کلیک می‌کنند. مازاد بر بک لینک ها شما می توانید مشاهده کنید که چه مقدار از کاربرانی که وارد سایت شما شده اند از طریق جست و جوی مستقیم و گوگل جذب سایت شده اند. پس بهتره به‌صورت دوره‌ای محتوای سایتت رو بررسی و به‌روزرسانی کنی. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده می‌شه.

برای مثال ۲ واژهٔ مهم حوزهٔ فعالیت یکتانت «بازاریابی» و «فروش» است. ما می‌توانیم با ترکیب این دو، دربارهٔ «تفاوت بازاریابی با فروش» محتوا تولید کنیم. به نرخ CPC (هزینهٔ هر کلیک) آن در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نگاه کنید. هرچه این نرخ برای کلیدواژه‌ای بالاتر باشد، نیت تجاری آن بالاتر است. این عبارت‌ها به بخش‌های مختلف صفحه لینک شده است و به کاربر اطلاعات بیشتری دربارهٔ آنچه قرار است در صفحهٔ شما بخواند، می‌دهد؛ یعنی فرصت بیشتری برای قانع‌کردن کاربر به کلیک‌کردن دارید. این بخش از صفحهٔ نتایج در گوشی‌های موبایل تقریباً ۹۰ درصد صفحه را پوشش می‌دهند و نقش زیادی در جذب ترافیک بیشتر و نتیجه‌گرفتن از سئو دارند.

ممیزی‌های دوره‌ای سئو یا Seo Audit برای شناسایی نقاط قوت و ضعف سایت حیاتی است. با این بررسی‌های منظم، می‌توان استراتژی‌ها را به‌روز کرد و مسیر بهبود سئوی سایت را بهینه‌تر نمود. در ممیزی‌ها، ارزیابی بکلینک‌ها و بررسی کیفیت لینک‌های ورودی یکی از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود. من نمیدونم چرا سفید را متضاد سیاه می‌دانند، به نظرم باید مکمل هم باشند. اما سئو کلاه سیاه Black-Hat SEO نقطه مقابل سئو کلاه سفید و به معنی بهینه سازی سایت به روش‌های کاملا مغایر با سیاست‌های موتورهای جستجو است.

برای این کار، اول از ابزارهایی مثل Google Alerts یا Mention استفاده کن تا اشاره‌های بدون لینک به برند یا محصولت رو پیدا کنی. بعد می‌تونی به اون وب‌سایت‌ها پیام بدی و مودبانه درخواست کنی که یه لینک به سایتت اضافه کنن. این کار معمولاً خیلی راحت انجام می‌شه، چون اونا از قبل به محتوای تو اشاره کردن. وقتی صفحاتت خیلی "عمیق" باشن، ممکنه گوگل نتونه اونا رو به درستی پیدا کنه، یا اولویت کمتری بهشون بده. این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن. برای چک کردن سرعت سایت، می‌تونی از ابزارهایی مثل Google PageSpeed Insights یا GTmetrix استفاده کنی.

این سه بخش تأثیر زیادی روی سئو دارن و هم برای گوگل و هم برای کاربرا مهم هستن. سرعت بارگذاری سایت خیلی مهمه، چون اگه سایتت کند باشه، نه‌ تنها کاربرا سریع ازش خارج می‌شن، بلکه گوگل هم برای رتبه دادن بهت در نتایج جستجو دچار تردید می‌شه. بهینه‌سازی سرعت سایت می‌تونه شامل کارهایی مثل کاهش حجم تصاویر، بهینه‌سازی کدها و استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) باشه. وقتی این پایه‌ها محکم باشن، سایتت می‌تونه درست کار کنه و موتورهای جستجو هم به‌ راحتی می‌تونن سایتتو بخزن (crawl کنن) و ایندکس کنن. اگه بخوای سئوی خوبی داشته باشی و توی نتایج جستجو دیده بشی، باید مطمئن بشی که زیرساخت سایتت از نظر فنی درست و بهینه‌ست. تحقیق کلمات کلیدی به زبان ساده یعنی پیدا کردن کلمات یا عباراتی که افراد توی موتورهای جستجو (مثل گوگل) برای پیدا کردن محصولات یا خدماتی شبیه به کسب‌وکار تو استفاده می‌کنن.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. Botify با ادغام مواردی چون بودجه کراول و عوامل سئوی فنی که مرتبط با هدف جستجوگر است، می‌تواند تمام عوامل موثر در رتبه بندی را شناسایی کند. سپس گزارشی جامع و عمیق از ترکیب این اطلاعات در اختیار متخصص سئو قرار دهد که با ارزیابی آن می‌توان تغییر در نحوه جستجوی کاربران را، بدون درنظرگرفتن صنعتی که در آن هستند، تشخیص داد. چون کاربران به دنبال مطالب جدید و به‌روز هستند و گوگل هم اولویت را به نیازهای آنها می‌دهد سایت‌هایی که مقالات و محتوای خود را به‌ طور مداوم آپدیت می‌کنند رتبه و جایگاه بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت.

داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنه تا محتوای سایتت رو بهتر بفهمن و اطلاعات مفیدتری به کاربران توی نتایج جستجو نشون بدن. به‌عنوان مثال، اگه یه صفحه محصول داری، می‌تونی با استفاده از داده‌های ساختاریافته، اطلاعاتی مثل قیمت، امتیاز و موجودی رو به گوگل نشون بدی. برای اینکه رتبه خوبی بگیری، باید محتوای صفحت با هدف جستجوی کاربرا همخوانی داشته باشه. اول ببین که صفحات رتبه‌دار برای یه کلمه کلیدی خاص چه محتوایی ارائه می‌دن و بعد مطمئن شو که محتوای تو هم همون نیاز کاربر رو پاسخ می‌ده. مثلاً اگه اکثر صفحات رتبه‌دار برای یه کلمه کلیدی فروشگاهی باشن، باید محتوای سایتت هم حالت فروشگاهی داشته باشه، نه صرفاً یه مقاله اطلاعاتی. با انجام سئو مناسب، می‌توانید وب‌سایت خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید و کسب و کار خود را رونق دهید.

بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. گاهی اوقات، کسانی که با SEO آشنا نیستند،‌ آن را به عنوان یک جانشین رایگان برای بازاریابی و تبلیغات در نظر می‌گیرند. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. سئو یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. به دلیل گزارشات کامل و مفید، Botify یکی از کارآمدترین ابزارهای تحلیل محسوب می‌شود. شایان ذکر است که این ابزار همیشه به طور قطع نمی‌تواند علت پنالتی سایت را مشخص کند و فقط می‌تواند دلایل احتمالی جریمه را ارزیابی و شناسایی کند.

در نهایت، برای بهبود سئوی سایت، استفاده از تکنیک‌های حرفه‌ای و ابزارهای پیشرفته، مسیر رشد و دیده شدن بهتر در گوگل را هموار می‌کند. از ایجاد داده‌های اسکیما برای نمایش نتایج برجسته در جستجو گرفته تا لینک‌سازی داخلی و بررسی منظم عملکرد سایت، همه و همه در افزایش بازدهی سایت و بازاریابی دیجیتال تأثیرگذارند. در دنیای پرهیاهو اینترنت، وب‌سایت‌های زیادی در حال رقابت برای دیده شدن هستند. بهره گیری از فرایندها و خدمات سئو به سایت شما کمک می‌کند تا با قرار گرفتن در رتبه‌های بالای نتایج جستجو، از میان رقبا متمایز شوید و به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. این افزونه یک ابزار تجزیه‌وتحلیل سئو را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد یک چک لیست کامل سئوی وب‌سایت را در داشبورد وردپرس خود انجام دهید. این سایت شما را رصد می‌کند و مسائل مهم را برجسته می‌کند، و سپس بینش‌های عملی ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند ترافیک ارگانیک و رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.

البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. در حالی که بسیاری از ابزارهای سئو تنها مشکلات سئوی سایت شما را می‌گویند، این ابزار راهی برای حل آن مشکلات هم به شما می‌دهد تا سایت شما نمره سئوی خوبی دریافت کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر این ابزار، این است که یک چک لیست برای بازاریابی به شما می‌دهد تا بتوانید بازاریابی خوبی هم داشته باشید. این ابزار درواقع یک اعتبارسنج کد می‌باشد درحالیکه می‌تواند به عنوان یک ابزار سئو نقش بسیار مهمی در روند بهینه سازی سایت ایفا کند. تفسیر نادرست از نتایج، نه تنها کمکی به سئو سایت نمی‌کند بلکه ممکن است شرایط را بدتر کند.

در تولید محتوا برای سایت فقط بر روی یک یا دو کلمه کلیدی در عناوین مطالب متمرکز نشوید و به دنبال کلمات طولانی یا عبارت هایی باشید که در ترکیب با یکدیگر نتیجه ی بهتری را برای شما خواهند داشت. برای این کار شما می توانید با استفاده از ابزار LSIGraphموضوعات و کلمات مرتبط با محتوای خود را پیدا کرده و درمحتوای خود بگنجانید تا در نتایج گوگل بهتر دیده شوید. میتوانید از ابزارهای کاربردی سئو برای ارتقا سئو سایت در گوگل استفاده کنید. وب سایت در صفحات نخست موتورهای جستجو و حفظ جایگاه در آنها، خدمات سئو گفته می شود. به افزایش بازدید سایت شما کمک می کند اصلاح اشتباهات راهی برای ترافیک سایت شماست. به سایت شما بک لینک دادن است .شما باید محتوایی  تولید کنید تا دیگر سایت ها با آن بتوانند ارتباط بر قرار کنند .

در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو می‌پردازیم که شناخت آن‌ها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها می‌توانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی می‌شود بپردازند. بااین‌حال، انجام بررسی‌های کوچک‌تر به‌صورت فصلی یا هر زمان که تغییرات قابل‌توجهی در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید، مانند افزودن محتوای جدید، تغییر تم‌ها، یا تغییر ساختار سایت نیز مفید است. بررسی منظم به شما کمک می‌کند تا با بهترین شیوه‌های سئو و تغییرات الگوریتم به‌روز بمانید و اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما در رتبه‌بندی‌های جستجو رقابتی باقی می‌ماند. متاتگ‌ها تکه‌هایی از کد HTML هستند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کنند تا محتوای یک صفحه را درک کنند و به آن امکان می‌دهد برای جستجوهای مرتبط رتبه‌بندی کند.

این مواد به دلیل این که از یک شبکه بلورین یکپارچه تشکیل شده‌اند، فاقد مولکول‌اند؛ در نتیجه، ساده‌ترین نسبت کاتیون‌ها به آنیون‌ها در ترکیب — که به آن سلول واحد گفته می‌شود — به‌عنوان فرمول شیمیایی ترکیبات یونی ذکر می‌شود. مسلماً در صفحه نتایج جستجو هر چه رقیبان بزرگ‌تر و قدرتمندتری داشته باشید، هزینه و زمان انجام سئو نیز بیشتر خواهد بود. به این صورت شما مخاطبین هدف خود را جذب می کنید و خیلی زود وبسایت جدیدتان را هم از دست می دهید. برای اینکه روند انجام سئو را بشناسیم، ابتدا لازم است کمی درباره نحوه کار موتورهای جستجو بدانیم. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌.

بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. یکی از دلایل عمده شهرت SEMrush این است که اطلاعات دقیقی در زمینه keyword research و سایر بررسی‌های فنی در اختیار کاربر می‌گذارد. همچنین تحلیل اطلاعات سایت رقبا از دیگر قابلیت‌های شاخص این ابزار است. این نکته را باید در نظر داشت که این ابزار سهم کوچکی در تحلیل و آنالیز وب سایت دارد و تنها بخشی از یک پازل هزار تکه را می‌سازد. بنابراین توصیه می‌شود که برای دریافت نمای کلی از عملکرد سایت، از چندین ابزار آنالیز استفاده کنید.

کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار هم می‌توان به قابلیت استخراج کوئری‌های جستجو شده توسط کاربران اشاره کرد! هر چیزی که مربوط به کلمه کلیدی موردنظر شما است، در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. همچنین می‌توانید ببینید که کلمات کلیدی موردنظر شما چقدر رقابتی هستند تا برای آن‌ها استراتژی سئو تعیین کنید. یکی از مسائلی که برای کسب‌وکارها اهمیت دارد، پیدا کردن میزان جستجو و رقابتی بودن یک کلمه کلیدی است!

این الگوریتم‌ها بر روی کیفیت، اصالت و مرتبط بودن محتوا تمرکز دارند. یکی از ضعف هایی که Moz Pro دارد این است که اکثر امکانات آن مانند ابزارهای مدیریت کمپین و ابزارهای پژوهش مانند Rank Tracker, Crawl Test, On-Page Grader و غیره تنها با خرید اشتراک ماهانه قابل استفاده هستند. اگه بخوای فایل robots.txt فعلی سایتت رو ببینی، فقط کافیه آدرس سایتت رو وارد کنی و بعدش "/robots.txt" رو به انتهاش اضافه کنی. اگه وقتت محدوده، می‌تونی هر بخشی که بیشتر به کارت میاد رو انتخاب کنی و بعداً هر وقت آماده بودی برگردی و بقیه موارد رو هم انجام بدی. پس باید دیگران را متقاعد کنید که به جای سایر پیج ها به سایت شما لینک شوند. گاهی اوقات رها کردنشان خوب است و گاهی اوقات هم باید آنها را احیا کنید.

جدا از ترفندهایی که برای بک‌لینک گرفتن گفتیم، هر سایت بسته به موضوع خود فرصت‌هایی برای گرفتن بک‌لینک دارد که ممکن است از همهٔ آن‌ها آگاه نباشد. در نهایت برگ برنده شما برای پیشی گرفتن از رقبا به سئوی داخلی مرتبط است هیچ‌گاه از اهمیت آن غافل نشوید. روش اول سئو کردن سایت به‌طور خودآموز است که نیازمند دانش و زمان زیادی می‌باشد. حوزه کسب و کار، بودجه، اعتبار سایت و … از عوامل تبیین استراتژی سئو است. طبیعتا استراتژی که شما برای سایتی به بزرگی دیجی کالا دارید با استراتژی یک سایت محلی یکی نیست.

با این افزونه هر ماه تا 100 تصویر را به طور رایگان فشرده می‌کنید. این اطلاعات درون گزارش  Indexability در ابزار Site Audit شرکت Ahrefs هم وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید این علم را بهتر بیاموزید به هیچ وجه روی دامنه ی اصلی تان روش های مختلف را امتحان نکنید که می تواند عواقب خیلی بد برای شما داشته باشد. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری