تبلیغات اینستاگرام فرصتی برای نوآوری در بازاریابی2024-10-04
۵ ایده بازاریابی در اینستاگرام برای افزایش فروش در ایسنتاگرام
از استفاده از Instagram Ads Manager و هدفگذاری دقیق گرفته تا آزمایش A/B و تحلیل دادهها، هر یک از این تکنیکها میتوانند به شما کمک کنند تا تبلیغات خود را بهینه کرده و نتایج بهتری کسب کنید. اگر نیاز به یک برنامه ویرایش عکس پیشرفته دارید و بیشتر از لپتاپ برای فعالیت در اینستاگرام استفاده میکنید، میتوانید Adobe Lightroom را امتحان کنید. حتی میتوانید از LR/Instagram نیز استفاده کنید، یک افزونه غیررسمی برای لایت روم است که به شما امکان میدهد عکسهای خود را مستقیماً در حساب اینستاگرام خود ارسال کنید.
کاربران این پلتفرم تمایل بیشتری به تماشای ویدیوها دارند و این ویژگی به شما این امکان را میدهد که محصول خود را بهطور مؤثرتر و جذابتری معرفی کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرمهای محبوب اجتماعی، امروزه تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای بازاریابی و فروش محصولات آنلاین شده است. با بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا، این پلتفرم فرصتی طلایی برای کسبوکارها است تا محصولات خود را به مخاطبان گستردهای معرفی کنند. اگر شما هم به دنبال افزایش فروش خود از طریق اینستاگرام هستید، در این مقاله ۵ ایده خلاقانه و مؤثر برای بازاریابی در این پلتفرم معرفی خواهیم کرد. تبلیغات در اینستاگرام یکی از قدرتمندترین روشها برای جذب مخاطب و افزایش فروش در دنیای دیجیتال است.
تصمیم گیری در مورد خلاقیتهای برند خود
متأسفانه یادگیری استفاده از لایت روم مدتی طول خواهد کشید و اپلیکیشن سادهای نیست. همه ابزارهای کلیدی که از یک برنامه ویرایش عکس انتظار دارید را ارائه میدهد. یکی از ویژگیهای خاص آن، توانایی ایجاد فیلتر است که آن را به ابزاری عالی برای سازندگانی تبدیل میکند که باید از ثبات برند اطمینان حاصل کنند. به راحتی میتوان اهمیت استوریهای اینستاگرام را کمرنگ کرد، زیرا 24 ساعت پس از انتشار ناپدید میشوند. با این حال، این قالب برای بازاریابی شما خیلی خوب است و نمیتوانید آن را نادیده بگیرید. طبق دادههای اینستاگرام، 62 درصد از مردم گفتهاند که پس از دیدن یک برند یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن نشان دادهاند.
- {
- سعی کنید چنین پستهایی را خیلی کم منتشر کنید، چون ممکن است مخاطبان بعد از مدتی از آن زده شوند. |}
- ویدئوهای بصری این دوگانگی را به نمایش میگذارند و معابد تاریخی را در کنار آسمانخراشهای مدرن به تصویر میکشند و در نتیجه مخاطبان متنوعی را جذب میکنند که به میراث یا نوآوری علاقه دارند. {
- این مکان همچنین مکان خوبی برای ثبت تعطیلات و رویدادهای مهم در صنعت شما، یا برجسته کردن فروش یا انتشار محصولات جدید است. |}
- نباید زیادهروی کنید و نباید هم آنقدری کم پست کنید که شانس جلب توجه کاربران کم شود.
- شما تا 2200 کاراکتر در کپشن اینستاگرام میتوانید بنویسید، اما لزوماً نیاز به این همه نوشتن نیست. {
- کسب و کارهای بسیاری در اینستاگرام فعالیت میکنند که خودتان هم احتمالاً چندتای آن را میشناسید. |}
وقتی کاربر محتوایی را مشاهده کند که در آن نحوه استفاده، نمونه واقعی و بهطور کلی کاربرد محصول را ببیند، برای خرید آن ترغیب خواهد شد. هر مدل محصولی که دارید، برای بازاریابی در اینستاگرام باید روی این دست محتوا تمرکز کنید. محتوایی که در اولین مرحله ویژگیهای محصول، کاربرد، نحوه استفاده و کاربرد آن را به کاربر نشان دهد. ولی بهتر است به صورت کلی محتواها یا همان پستهایی برای آگاهی کاربران از خدمات و محصولات خود داشته باشید.
استفاده از هشتگهای مرتبط با صنعت و محصولات شما میتواند باعث جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل با پستها شود. یکی از ویژگیهایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراکگذاری است. اینستاگرام به برندها این امکان را میدهد تا از طریق استراتژیهای تبلیغاتی خود، مشتریان جدید جذب کنند و از قدرت توصیههای دوستان بهرهبرداری کنند. این امر میتواند باعث ایجاد کمپینهای تبلیغاتی مبتنی بر اشتراکگذاری محتوا و توصیههای اجتماعی شود.
زیرنویسهای خوب نه تنها توجه مخاطبان را جلب میکنند بلکه باعث تعامل بیشتر با پست شما میشوند. سعی کنید در زیرنویسهای خود از کلمات کلیدی، هشتگهای مرتبط و یک فراخوان عمل جذاب استفاده کنید. قبل از شروع تولید محتوا برای اینستاگرام، شناخت دقیق مخاطبان هدف از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بدانید کدام گروه از مشتریان شما در این پلتفرم فعال هستند و چه ویژگیهایی دارند. با تحلیل دقیق جمعیتشناسی اینستاگرام و ایجاد یک پروفایل کامل از مشتری ایدهآل، میتوانید محتوایی تولید کنید که دقیقاً با نیازها و علایق مخاطبان هدف شما همخوانی داشته باشد. به این ترتیب، اطمینان حاصل میکنید که تلاشهای بازاریابی شما به افرادی میرسد که واقعاً به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند و نتیجه بهتری خواهید گرفت.
همیشه سعی کنید در صفحاتی که برای برندتان میسازید، از تصاویر مشخص و نوشتههای خوانا و قابل فهم استفاده کنید تا کاربران به راحتی شما را بشناسند و بتوانند با شما آشنا شوند. شاید اگر این بخش را به درستی آماده نکنید، کاربران در نگاه اول با صفحه شما ارتباط برقرار نکنند و آن را دنبال نکنند. حتما در بیوگرافی صفحه اینستاگرامتان بنویسید که شما چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید.
نکته کلیدی پایانی:
هزینه های تبلیغات در این پلتفرم بسته به نوع محتوا و مدت زمان نمایش آن متفاوت است. به طور کلی، پست ها به دلیل ماندگاری بیشتر و امکان تعامل بالاتر، تعرفه های بالاتری نسبت به استوری ها دارند. استوری ها به دلیل مدت زمان کوتاه تر و تعامل کمتر، تعرفه های شان پایین تر می باشد.
همچنین میتوانید هشتگهای مربوط به رقبای خود را بررسی کنید تا از میزان محبوبیت آنها مطلع شوید. علاوه بر این، به شما امکان دسترسی به دادههای مربوط به تجزیه و تحلیل کسب و کارتان در اینستاگرام را خواهد داد. اگر شما بخواهید از اینستاگرام برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید میتوانید با ساخت یک حساب تجاری در اینستاگرام (راحت تر) متوجه شوید که کاربران شما چقدر جذب محتوا و برند تجاری شما شدند.
این شهر بهعنوان بخشی از ابتکار ملی «ژاپن باحال»، از داستانسرایی بصری برای ارتقای تصویر جهانی خود بهعنوان یک مرکز فرهنگی استفاده میکند. هدف از این ابتکار، ترویج فرهنگ و سبک زندگی ژاپنی از طریق محتواهای ویدئویی جذابی است که ویژگیهای منحصربهفرد توکیو را به تصویر میکشد. استوریهای اینستاگرام به دلیل ویژگیهای خاص خود مانند مدت زمان محدود (۲۴ ساعت)، قابلیت استفاده از لینکها، افکتها و ابزارهای تعامل مانند نظرسنجیها، یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطب و افزایش فروش هستند. مردم بیشتر تمایل دارند که محتوای کوتاه و جذاب را از طریق استوریها مشاهده کنند. یکی از بهترین تکنیکها برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام، آزمایش و تست A/B است.
شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام به قدری محبوب هستند که نمیتوانید از اهمیت آنها در تبلیغات ، چشم بپوشید. در نتیجه، برای بسیاری از کسب وکارها، داشتن یک پیج موفق اینستاگرام و تبلیغ در اینستاگرام، ضروری است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی است. با استفاده از اینستاگرام برای مارکتینگ، شما به جمعیت بزرگی از مخاطبان و مشتریان بالقوه دسترسی خواهید داشت.
اول از همه شما باید هدف خود از تبلیغ در اینستاگرام را به طور دقیق بدانید. هدف شما از تبلیغ در اینستاگرام ممکن است آگاهی از برند، فروش بیشتر، افزایش فالوور و… باشد. با شروع پاندمی کرونا و خانهنشین خیلی از ما، بیشتر کسب و کارها با رکود شدیدی مواجه شدهاند.
پس بهتر است برروی استفاده از هشتگهای مختلف فکر کنید و ببینید که چه هشتگهایی میتواند برای شما مفید باشد و کاربران ممکن است چه چیزهایی جستوجو کنند. خریداران گفتهاند که شبکههای اجتماعی تاثیر بهسزایی در تصمیم آنها برای خرید داشتهاند و در وهله اول، آن چیزهایی که دوستانشان به اشتراک گذاشتهاند آنها را جذب کرده است. محتواهای دیداری باید محصول شما را نشان دهند و به صورت مستقیم در مورد خوبی آن شعار ندهند.
پروفایلهایی که کمتر از 5K فالوور دارند، بهتر است از ۶ هشتگ استفاده کنند. انتخاب هشتگ درست میتواند برای شما افزایش ریچ را به دنبال داشته باشد. این افزایش ریچ یعنی افزایش دیدهشدن و در نتیجه آن، افزایش فروش خواهد بود. هنگامی که صحبت از استراتژی بازاریابی در اینستاگرام به میان میآید، باید بدانید که شما همیشه در حال تجربه، یادگیری و بهینهسازی محتوایتان هستید. برند GATO یک برند فروش محصول (دسرهای نیمه آماده) است که از صفحه اینستاگرام خود برای نشان دادن دسرهایش به نحوی جذاب و خلاقانه استفاده میکند.
برای موفقیت در این نوع تبلیغات، انتخاب تصاویر با کیفیت و مرتبط با برند شما بسیار مهم است. تصاویر باید به گونه ای طراحی شوند که توجه مخاطب را جلب کرده و پیام شما را به خوبی انتقال دهند. با یادگیری آموزش تبلیغ در اینستاگرام و استفاده از محتوای بصری جذاب و استراتژی های هدفمند، به بهترین شکل ممکن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
اگرچه بازاریابی دیجیتال اینستاگرام ویژگیهای منحصر به فرد خود را دارد، اینستاگرام با تمرکز بر عناصر بصری و قابلیتهای تعاملی خود، تجربهای متمایز را برای کاربران و بازاریابان فراهم میکند. برخلاف فیسبوک که محتوای متنی و تبادلات بیشتری دارد، یا توییتر که بر مکالمات فوری و خبرهای لحظهای تمرکز دارد، اینستاگرام محیطی است برای نمایش خلاقیت از طریق تصاویر، ویدیوها و استوریها. همچنین، الگوریتمهای اینستاگرام به گونهای طراحی شدهاند که تعامل و ارتباط عمیقتری بین برندها و مصرفکنندگان ایجاد میکنند که این امر به نوبه خود موجب افزایش وفاداری به برند و تقویت حضور آنلاین میشود. تنوع کسب و کارهای مشابهی که در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت هستند کار تبلیغ و بازاریابی در آن را برای برندها مشکل کرده است. البته برای دیده شدن برند و نام کسب و کار باید یک استراتژی بازاریابی عالی تدوین کرد تا بتواند موفقیت برند را در اینستاگرام ضمانت کند. با این مقاله از کدُ سئو همراه باشید تا راهکارهایی ایجاد استراتژی برای پیج اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.
اما جالب است بدانید خیلی از این پیجهای به اصطلاح بزرگ اینستاگرام، بعد از تغییرات الگوریتم اینستاگرام، دیگر بزرگ به حساب نمیآیند. خیلی از این پیجها با رباتهای فالو آنفالو و یا خرید فالوور به این تعداد فالوور رسیدهاند. در گذر زمان هیچکدام از انواع تبلیغات قدیمی نشدهاند و همچنان از همه آنها استفاده میشود. این پست از بلاگ نوین هاب را تا انتها دنبال کنید و بعد با اطلاعات کامل در اینستاگرام تبلیغ کنید. فروش و سرنخ ها از طریق تبلیغات اینستاگرام قابل ردیابی هستند، بنابراین شما می توانید ROI واضحی را مشاهده کنید. هر بازاریابی میخواهد از تمام مزایای اینستاگرام برای تجارت خود بهرهمند شود.
ایجاد یک تقویم محتوایی میتواند به حضور شما در اینستاگرام و مدیریت زمان شما کمک کند. تقویم محتواییتان را از انواع محتواهایی که برای اینستاگرام مناسب است پر کنید و برای کپشنتان، هشتگتان و ساعات پست گذاشتن از قبل برنامهریزی کنید. مهم نیست چه چیزی منتشر میکنید، مهم این است که به چه دلیلی آن را منتشر میکنید.
تبلیغات بنری در واقع همان بنری (عکس و ویدیو) است که شما برای معرفی کسب و کار و پیج خود میسازید و در اختیار پیجهای بزرگ و یا اینفلوئنسرها قرار میدهید تا در پیج خود منتشر کنند. تبلیغات اینستاگرام به یکی از شاخههای جداناپذیر در بودجهبندی تبلیغات کسب و کارها تبدیل شدهاست. مشاوره و راهبری، استراتژی و برنامهریزی، خلاقیت و ایدهپردازی، طراحی کمپینهای تبلیغاتی و انتشار آنها در کانالهای مناسب، مهمترین رویکردی است که در تبلیغات ۳۶۰ درجه آژانس مگنت وجود دارد.
بازاریابی دیجیتال اینستاگرام یکی از روشهای کارآمد برای ارتباط با مخاطبان و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است. در ادامه به بررسی نکاتی میپردازیم که میتوانند به پیشرفت مستمر در این عرصه کمک کنند. کمپین «هلند، اصالت باحال» با کمک ویدئوهای طنزآمیز و جذاب و با تکیه بر پایداری، خلاقیت و جامعه، فرهنگ منحصربهفرد آمستردام را به نمایش میگذارد. این ویدئوها تجربیات محلی، محصولات دستساز و سبک زندگی پرجنبوجوش شهر را برجسته میکنند و تصورات قبلی را به چالش میکشند. ویدئوهای بصری این دوگانگی را به نمایش میگذارند و معابد تاریخی را در کنار آسمانخراشهای مدرن به تصویر میکشند و در نتیجه مخاطبان متنوعی را جذب میکنند که به میراث یا نوآوری علاقه دارند.
این نوع تبلیغ بر اساس تعداد کلیکها (به ازای هر کلیک) و تعداد دفعات نمایش(هر 1000 نمایش) است. اما اگر پیج بالای 100 هزار نفر فالوور داشته باشد، نزخ تعامل بین 8 تا 15 درصد، نرخ تعامل خوبی است. پیجهای بزرگ اینستاگرام، پیجهای عمومی هستند که فالوورهای بالایی دارند.
{تعیین اهداف کسب و کار در اینستاگرام
|}تصور کنید که چند روز مانده به عید بلاخره سایتی پیدا میکنید که محصولات موردنظرتان را دارد. برای این که از این قانون استفاده کنید و موقعیت عکسهای خود را برای یک تصویر باکیفیت آماده کنید، Grid lines را در تنظیمات دوربین خود فعال کنید. به این روش، تکنیک یک سوم در عکاسی میگویند که بسیار مورد استفادۀ عکاسان و طراحان قرار میگیرد. میتوانید از اپلیکیشنهایی مثل Phonto, Piclap و Over استفاده کنید که متنی را برروی تصاویر قرار دهید.
تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند. چونکه اینترنت نه تنها شما را به بیش از نیمی از جمعیت جهان، بلکه به قلب مخاطبان هدفتان متصل میکند. همچنین، گسترهای بینظیر از روشها و کانالهای تبلیغاتی در دنیای دیجیتال وجود دارد که میتوانید از آنها برای دیده شدن برندتان استفاده کنید. همکاری با اینفلوئنسرها (شخصیتهای محبوب و معتبر در اینستاگرام) یکی از بهترین راهها برای افزایش اعتبار برند و جذب مشتریان جدید است. اینفلوئنسرها توانایی تاثیرگذاری زیادی بر رفتار خرید دنبالکنندگان خود دارند.
این حرکت ساده اما هوشمندانه، احساسات انسانی به تبلیغات نایکی بخشید و توانست مخاطبان را به برند نزدیکتر کند. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند.
تنها با بررسی دقیق و پاسخ به این سوالها است که قادر خواهید بود تا در اینستاگرام بازاریابی را شروع کنید. صرف اینکه میخواهید بازارایابی در اینستاگرام انجام دهید، شما ما را به هیچجا نخواهد رساند. و این برنامه -که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم- نیازمند یک هدف واضح، شفاف و روشن است. به شما عزیزان که در حال خواندن این مقاله هستید پیشنهاد میکنیم در صورت تمایل به دریافت اطلاعات در مورد بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ به صفحۀ بهترین شرکت دیجیتال مارکتینگ مراجعه نمایید.
در کپشنهای خود از ایموجیها استفاده کنید تا ظاهر آن را کمی جذابتر کنید. نور مصنوعی و استاندارد، سایههایی در زمینه تصویر ایجاد میکند که باعث تاریکتر شدن پسزمینه عکسها میشود. برای اینکه از بروز چنین موردی جلوگیری کنید، تا حد امکان از نور طبیعی برای عکسبرداری استفاده کنید. سعی کنید در نزدیکی پنجره عکس بگیرید و عکاسی در محیط باز را نیم ساعت قبل از غروب آفتاب و نیم ساعت بعد از طلوع آفتاب انجام دهید؛ چون خورشید در افقیترین حالت خود قرار دارد و عکسها زیباتر میشوند.
مردم به طور طبیعی به تماشای ویدیوها علاقه دارند، مخصوصا اگر این ویدیوها کوتاه باشند. اگر به دنبال بهترین راه برای جلب توجه و درگیر کردن ذهن مخاطب با آگهی خود هستید، تبلیغات ویدیویی گزینه ای می باشد. با استفاده از ویدیوهای خلاقانه و جذاب، پیام خود را به طور بهتری انتقال دهید. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی دادهمحور, این اصول را به کار میگیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجهگرا برای کسبوکارها طراحی و اجرا کند. در دنیای پر رقابت امروز, داشتن استراتژی تبلیغاتی حرفهای, کلید رشد پایدار در اینستاگرام است. مدیریت حرفهای یک کمپین تبلیغاتی شامل نظارت مستمر, بهینهسازی و پاسخگویی به تغییرات در رفتار مخاطبان است.
اگر اشتراک گذاری پستهای زیاد باعث افزایش اینگیجمنت شما نمیشود، اما در هر حال وقت و منابع زیادی از شما میگیرد، پس باید پستهای کمتری منتشر کنید. سؤال این است که از چه تعداد هشتگ باید در پستها استفاده کرد؟ استفاده از ۳–۴ هشتگ میتواند نقطه شروع مناسبی برای شما باشد. برخی برندها فکر میکنند هرچه از هشتگهای بیشتری استفاده کنند، به مخاطبان بیشتری دست پیدا خواهند کرد.
همچنین، با بهره گیری از تجربیات موفق دیگران و استفاده از تکنیک های تبلیغات ثروت ساز، به نتایج قابل توجهی خواهید رسید. بررسی شاخصهایی مانند نرخ تعامل (Engagement Rate), تعداد کلیک (CTR), هزینه به ازای هر تبدیل (CPC) و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) به بهینهسازی مداوم تبلیغات کمک میکند. در نکسوس, تمامی این دادهها به صورت دقیق بررسی شده و گزارشهای تحلیلی برای ارائه بینشهای کاربردی به کسبوکارها تهیه میشود، تا تبلیغات آینده بر اساس یادگیریهای کمپینهای گذشته, اثربخشتر شوند. برای آغاز تبلیغات موثر در اینستاگرام, اولین و حیاتیترین گام, شناسایی دقیق مخاطب هدف است.
سایت منبع