صفحهی فرود یا لندینگ پیج، صفحهای در تارنما میباشد که به هدف جذب کاربر ساخت شده و کاربر نخست با همین صفحه مواجه شده یا این که به اصطلاح بر روی آن فرود میآید. مخاطب پس از اینکه بر روی یک پیوند تبلیغاتی کلیک می نماید به صفحه هدف ساماندهی میشود. این لندینگ پیج، صفحه با اهمیت وب سایت (Homepage) نیست و به شکل جداگانه طراحی می شود چون هدف آن جذب مخاطب هست و بعضاً چارچوب (Navigation) کلی وب سایت در آن رعایت نمیشود. تعداد صفحات فرود برای هر وب سایت بسته به جور کاربردی متفاوته. لندینگ پیج یک از قسمتهای اساسی در طراحی وب سایت و کمپین تبلیغات کلیکی است. برای نمونه سایت آمازون چند هزار صفحه فرود دارد.
دو نوع لندینگ پیج وجود دارد
1. صفحه ها فرودی که واسطه هستند و هدف آن ها وارد کردن یک مخاطب به برگه دیگری هست. به این صفحه ها Click Through میگویند، زیرا مخاطب با کلیک نمودن به صفحهی هدف سوق دهی میشود.
2. مدل دوم صفحه هدف Lead Generation هست که غالباً یک فرم به همراه آنها به جهت مخاطب گشوده میشود و هدف از طراحی همین صفحه ها ارتقا مخاطب و مشتری بالقوه است.
صفحه فرود Click Through
این لندینگ پیج ها واسطه هستند، و هدف آنها وارد کردن مخاطب به صفحهی دیگر است. همین صفحات کاربردهای بسیاری دارند از جمله معرفی محصولات به جهت فروش، قانع کردن مخاطب به جهت به کار گیری از فرآورده و یا خدمات. پس از اینکه مخاطب این صفحهی واسطه را مور مطالعه قرار اعطا کرد و اطلاعات ضروری را در گزینه جنس و یا این که خدمات مورد لحاظ به دست آورد در شکل قانع شدن برای اخذ سرویس ها و یا این که خرید کردن متاع یا این که یک کلیک به صفحهی خرید هدایت میشود. در این صفحه ها مخاطب می تواند با دو گونه عملکرد متفاوت مواجه شود، ثبت نم پس از ورود به وبسایت و افزودن به سبد خرید به جهت خرید کردن محصول. همین لندینگ پیج ها حیاتی دادن اطلاعات و معرفی فرآورده مشاهده کننده را به جهت خرید ترغیب میکنند. این صفحه ها موجب ارتقاء نرخ تبدیل هم میشوند. هرچه جزئیات مطرح شده به جهت وحصول بخش اعظم باشد، نرخ تبدیل و متعاقب آن مقدار فروش بیشتر خواهد شد.
صفحه فرود Lead Generation
این لندینگ پیج ها به جهت اخذ داده ها و ثبت اسم مشاهده کنندگان گزینه استعمال قرار میگیرند. این دیتاها به جهت پیدا نمودن مشتریان بالقوه آیتم استعمال قرار میگیرد. پس از ورود به این صفحه ها کاربر بایستی اطلاعاتی از قبیل: نام، نامخانوادگی، ، ایمیل، شهر سکونت و غیره را وارد کند. همین لندینگ پیج ها غالباً ملازم یک فرم طراحی شدهاند که نسبت به هدف صفحهی فرود و همچنین جور کسب وکار آگهیدهنده، تغییر میکنند. در غالب موارد، به دست آوردن و کارها پست الکرونیکی اشخاص را برای ارسال محتواهای تبلیغاتی میگیرند، همین محتواها شامل کتابهای الکترونیکی، کوپنهای تخفیف، نسخهی بدون پول یک محصول و … هستند. اندازهی فرم و میزان اطلاعاتی که از مخاطب دریافت میشود، مستقیما روی نرخ تبدیل اثر گذاری میگذارد. هرچه فرم کوچتر باشد و داده ها کمتری از مخاطب اخذ شود، نرخ تبدیل فراتر خواهد بود. پس بهتره که تا حد امکان، فرم کوچک باشد و تنها اطلاعات واجب را از اعضا دریافت کرد. برای مثال گرفتن اطلاعاتی چون شماره فکس و شماره تلفن، باعث کمتر شدید نرخ تبدیل میشود.
معرفی بخشهای یک لندینگ پیج
1- تیتر اصلی
صفحهی فرود، بایستی یک تیتر با داشته باشد که اهمیت مطالب و محتوای سایت شما مرتبط باشد.
۲- تیتر جانبی
این عنوان برای دادن دیتاها عمده به مخاطب و همچنین نوع بندی محتوای صفحهی فرود است.
۳- محتوای توضیحی
در صورتی که به جهت لندینگ پیج خود یک محتوای توضیحی مهیا کنید چه بسا که بتوانید توسط آن مخاطب را به پر نمودن فرم دوم ترغیب کنید.
۴- المانهایی به جهت افزایش اطمینان
به جهت جلب اعتماد مخاطب بایدد بتوانید مواردی از قبیل استاندارد، تأییدیه، و رضایتنامههای مشتریهای قبلی را ارائه کنید. این مواد تأثیر به سزایی روی نرخ فروش شما خواهند داشت.
۵- آوردن یک دکمه فراخوان و یا Call-to-Action
دکمه های فراخوان مخاطب را وارد مرحلهی آن گاه می نمایند و درصورتیکه صحیح طراحی شوند میتوانند نرخ تبدیل را به خوبی ارتقا دهند.
۶- پانوشت مناسب برای کلید فراخوان
در کنار کلید فراخوان، می بایست محتوایی قرار بخشید که روی آن قرار بگیرد و طبق معمول خواستهی شما از مخاطب است. برای مثال، دانلود کنید، گوش کنید، افزودن به سبد خرید کردن و یا این که ویدئو را ببینید.
۷- پیوند کمتر
لینکها باید به تناسب هدف شما، روی صفحهی فرود قرار بگیرند. قرار دادن تعداد لینک بیش از حد و وارد نمودن عضو به سایتهای گوناگون به طریق وحشتناکی نرخ تبدیل را تحت میآورد. برای مثال در یک Landing Page که به مراد فروش طراحی میشود، لازمه که لینکی برای ورود به دکان و سبد خرید کردن به یاری سوییچ فراخوان تولید شود.
۸- استعمال از عکس و ویدئو
فکر نمیکنم حتمی باشد در مورد تأثیر کلیپ ویدیو و عکس روی تبلیغات و نرخ تبدیل تفسیر دهیم. استفاده از عکس و کلیپ ویدیو خیر تنها سبب ساز ارتقا جذابیت لندینگ پیج میگردد بلکه روزگار روی تارنما بودن مخاطبان شما را نیز ارتقاء میدهد. هر دوی همین موارد باعث ارتقاء نرخ تبدیل خواهند شد. خصوصیت مثبت دیگر به جهت استفاده از عکس و کلیپ ویدیو امکان انتال حداکثری داده ها در کمترین زمانه ممکنه . به کلمه دیگر مخاطب شما در روزگار کمتری اطلاعات بیشتری را در مورد کالا و خدمات شما دریافت میکند.
(منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ پرگاس)
مقالات مشابه
- وجود دارد 'a Tim Tebow در خارج وجود دارد به چالش گرجستان home-دانش آموزان حکومت ؟
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- مهاجم مدعی اریک سمور متهم به "خشونت عمدی" - RT به فرانسوی
- ساعت بن تن اصل را از کجا خریداری کنیم
- راهنمایی برای ساخت لیست پخش کامل
- ماموریت CSTO در قزاقستان رسما به پایان رسید (ویدئو) - RT به زبان فرانسوی
- چاپ مستقیم پلکسی؛ یک هدیه تبلیغاتی متفاوت
- ترفند های خانه داری و زندگی - مجله ترفندهای زندگی باهوش
- به عنوان Covid-19 بازدید کشورهای در حال قربانیان آن هستند جوانتر
- Tiff Macklem است با نام جدید بانک مرکزی کانادا فرماندار