پیستون چیست ؟

شایان ذکر هست که چنانچه، پیستون و سیلندر نسبت به هم خلاصی نداشته باشند و یا این که به عبارتی دیگر، اصطکاک در م

توسط ISTGAHESHOMAREYEK در 8 بهمن 1400
شایان ذکر هست که چنانچه، پیستون و سیلندر نسبت به هم خلاصی نداشته باشند و یا این که به عبارتی دیگر، اصطکاک در میان سیلندر و پیستون بیش از حد باشد؛ عملا حرکت رفت و برگشتی به دشواری انجام شده و سبب به آسیبهای جدی به سیلندر و پیستون خواهد شد. اقتدار متعددی تولید خواهد شد و این قدرت نسبتاً 4 برابر قدرت تولیدی به وسیله پیستون لاغر اهمیت شاتون کوتاه می باشد . همین رینگ های روغنی دارای یک فنر کارگزاشتن شده در پشت موتور 4 زمانه ملازم پیستون فورج ef7 هستند. حلقه پیستون در معرض گازهای بد، هوا و سوخت کثیف و روغن آلوده و کثیف قرار می گیرد که باعث به کاهش طول قدمت این قطعات می شود. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود (آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر است)،زیرا فلز سبکی است.وزن هر پیستون در حدود ۴۵۰/۰ کیلو گرم (۱پوند)است.دامنه یا قسمت تحت پیستون را می تراشند تا هم وزن آن کمتر یابد و نیز جا برای وزنه های تعادل میل لنگ گشوده شود. به محض گرم شدن موتور، پیستون ها و رینگ ها منبسط می شوند، دیواره ها را عایق بندی می کنند، و میزان روغنی که از رینگ ها عبور می نماید را کمتر می دهد. وظیفه رینگ روغنی پیستون، به دام انداختن روغن اضافی از دیواره سیلندر هنگام حرکت پیستون می باشد. در سرانجام بقایای روغن را به طور کامل پاک می کند. تیم بعدی رینگ ها در پیستون که پایین رینگ تراکم و بالای حلقه روغنی واقع می شوند، حلقه وایپر یا این که پاک کننده پیستون نامیده می شود. رینگ های فولادی 20 % قدرتمند خیس از رینگ های چدن نشکن می باشند و گزینه عالی به جهت ایجاد رینگ های نخ نما هستند. 2- به کار بردن فلز انوار در ساختمان پیستون های آلومنیومی، فلز اینوار آلیاژ فولادی نیکل دار میباشد که این آلیاژ در حرارت های بالا انبساط پاره ای دارد. اما این یک راه حال مستمر نمیباشد و بایستی در او‌لین فرصت به مکانیک فن ای مراجعه کنید. بالاترین شیار پیستون حساس یک حلقه تراکم پیستون می باشد که وظیفه اصلی آن عایق بندی و پرهیز از هر جور نشتی در درون محفظه احتراق در طی فرآیند احتراق می باشد. نقص‌ دیگری که عبور گاز احتراق از رینگ به‌وجود می آورد، ورود همین گازها به محل اتصال میل لنگ می باشد. این ایراد هنگامی رخ می دهد که لقی فی مابین پیستون و سرسیلندر باشد و صدای تلق و تلق از باطن سرسیلندر شنیده شود، همین ایراد سبب تنش، ترک و آنگاه سبب شکستگی سیلندر میشود. اگر شما همین مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید دیتاها بیشتری در آیتم پیستون برقی لطفا از سایت ما دیدن کنید.
آخرین مطالب